Search
Generic filters

سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون را چگونه حل کنیم؟

نعمتی
سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون را چگونه حل کنیم؟

آیفون یک گجت هوشمند کامل با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد است و دارای طراحی براق و فناوری اتوماسیون پیشرفته بوده که توسط اپل ساخته شده است.

با این وجود کاربران تلفن همراه از نقص عملکرد دوربین آیفون شکایت دارند. اغلب مشاهده می‌شود که دوربین به جای اینکه نمای جلو یا عقب را به وضوح ارائه دهد، به درستی کار نمی‌کند

و یک صفحه سیاه نشان می‌دهد. این موضوع می‌تواند برای کاربران ناامیدکننده باشد؛ بنابراین برای رفع مشکل سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون به دنبال راه‌حل‌هایی هستند.

7 مشکل دوربین گوشی آیفون به همراه راه حل

در این راستا امکان دارد کاربران با مشکلاتی نظیر صفحه سیاه در دوربین پشتی، مسدود شدن برنامه دوربین، فلاش غیرهمگام، لرزش دوربین و… مواجه شوند.

در این مقاله قصد داریم برای شما در مورد رفع این چنین مشکلات دوربین گوشی ‌موبایل آیفون صحبت کنیم؛ پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

مسدود شدن برنامه دوربین (مشکل نرم‌افزاری)

گاهی اوقات اپلیکیشن دوربین آیفون شما به درستی لود نشده که باعث مشکل می‌شود. در این صورت با بستن سریع اپلیکیشن دوربین، مشکل را برطرف کنید.

برای اجرای چنین عملکردی، با دو بار ضربه زدن روی دکمه Home، پیش‌نمایش برنامه را دریافت کنید. اکنون رابط دوربین را به سمت بالا بکشید و برنامه دوربین را ببندید.

پس از انجام این کار، 5 دقیقه صبر کنید و گوشی خود را دوباره راه‌اندازی کنید. این راه‌حل ممکن است به حل مشکل لرزش تصویر دوربین آیفون  شما کمک کند.

هنگ کردن دوربین جلو و عقب آیفون (مشکل نرم‌افزاری)

این ترفند ممکن است به شما کمک کند تا بدون مراجعه به کارگاه تعمیر آیفون با مشکل سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون مقابله کنید.

گاهی اوقات کاربران مشاهده می‌کنند که دوربین جلوی آیفون به خوبی کار نمی‌کند. در این شرایط با ضربه زدن بر روی نماد دوربین به دوربین عقب بروید و پس از چند لحظه که دوربین جلو را روشن کردید، ممکن است

متوجه شوید که مشکل سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون از بین رفته است.

سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون

سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون

تداخل ویژگی Voice-Overآیفون با دوربین

وقتی قابلیت Voice-Over روشن است، مشکل صفحه سیاه در دوربین گوشی آیفون مشاهده می‌شود. شما به سادگی می‌توانید این مشکل را با انجام فرآیندی ساده حل کنید.

به تنظیمات تلفن > عمومی > دسترسی بروید و ویژگی Voice-Over را خاموش کنید. پس از آن مدتی صبر کنید و دوباره اپلیکیشن دوربین را اجرا کنید.

ایجاد مشکل برای Power Slider گوشی آیفون

راه رایج برای رفع مشکل سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون، بازنشانی چرخه برق دستگاه با فشار دادن دکمه روشن/خاموش دستگاه برای چند ثانیه است.

این‌کار به نمایش Power Slider بر روی صفحه‌نمایش آیفون کمک می‌کند. پس از آن گوشی را بکشید و خاموش کنید و قبل از فشار دادن دکمه پاور 30 ثانیه صبر کنید تا دستگاه روشن شود.

سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون

مشکل لرزش تصویر دوربین آیفون

عدم به‌روزرسانی سیستم عامل (ios) گوشی آیفون

به دلیل قدیمی بودن و ناپایدار بودن نسخه iOS، احتمال مشکل سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون زیاد است.

برای رفع مشکل با به روز رسانی نسخه iOS در دستگاه تلفن همراه، قفل گوشی را باز کنید و به Setting > General > Software Update بروید.

می‌توانید آخرین نسخه iOS را در اینجا پیدا کنید و روی دکمه «Update & Download» یا «Install Now» ضربه بزنید تا دستگاه iOS را به نسخه پایدار به‌روزرسانی کنید.

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که قبل از شروع عملیات، گوشی شما حداقل 60 درصد شارژ شده است.

تداخل برنامه‌های ویدیویی در گوشی آیفون شما

با سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون سعی کنید بین برنامه‌های ویدیویی مختلف مانند FaceTime یا Snapchat جابه‌جا شوید. آیفون خود را به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازنشانی کنید.

به Settings > General > Reset > Reset All Settings بروید. اگر بازنشانی به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه کار نکرد، می‌توانید تمام داده‌ها را پاک کرده و گوشی را بازنشانی کنید.

اطمینان حاصل کنید که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید؛ زیرا با این کار تمام داده‌های آیفون شما حذف می شوند.و بعد ادامه حل مشکل دوربين آيفون بپردازید.

برای پاک کردن همه داده ها از آیفون خود، Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.

سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون

مشکل کار نکردن دوربین عقب آیفون

فلاش غیرهمگام آیفون

اگر فلش آیفون شما همگام نباشد، می‌تواند باعث شود که مشکل لرزش تصویر دوربین آیفون میشود . مراحل زیر را امتحان کنید:

جی پی اس دوربین را خاموش کنید. به تنظیمات > حریم خصوصی > خدمات موقعیت مکانی بروید و آن را در برنامه دوربین خاموش کنید.

سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون

سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون را چگونه حل کنیم؟

تعویض دوربين آيفون، آخرین روش برای رفع مشکل

در صورتی که کاربران آیفون تمامی مراحل ذکر شده در بالا را به درستی انجام دهند، می‌توانند مشکل سیاه شدن صفحه‌نمایش دوربین موبایل را بدون مراجعه به ارائه‌دهنده خدمات تعمیر دوربین آیفون حل کنند.

اما در صورتی که مشکل دوربین به هیچ‌کدام از مراحل بالا جواب مثبت نداد و مشکل حل نشد، بایستی برای تعویض دوربین آیفون که آخرین روش برای حل مشکل سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون است، روی آورد.

شما می‌توانید در این شرایط به مراکز خدمات و تعمیر گوشی‌های آیفون مراجعه کنید و گوشی خود را برای تعویض دوربین به آن‌ها بسپارید.

تا انها مشکل سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون را در  مجموعه پارتاک حل کنند و سرویس در این راستا آماده خدمت‌رسانی به کاربران عزیز است.

اگر مشکلی در این مورد برای آیفون شما پیش آمد بدون هیچ استرسی گوشی خود را به متخصصان این مجموعه بسپارید.

نتیجه‌گیری

بسیار پیش آمده است که دوربین آیفون به جای اینکه نمای جلو یا عقب را با وضوح بالایی ارائه دهد، به درستی کار نمی‌کند و در نهایت یک صفحه سیاه نشان می‌دهد.

این موضوع می‌تواند برای کاربران بسیار ناامیدکننده باشد؛ بنابراین برای رفع مشکل سياه شدن يا لرزيدن دوربين آيفون به دنبال راه‌حل‌هایی هستند.

مشکل کار نکردن دوربین عقب آیفون و یا مشکل لرزش تصویر دوربین آیفون می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این مقاله تمامی مشکلات را برای شما بررسی کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

پست های مشابه
بهترین تعمیرات موبایل در تهران

بهترین تعمیرات موبایل در تهران

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

ال سی دی موبایل برند GX

ال سی دی موبایل برند GX

نظرات
0 0 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تضمین قیمت
تضمین قیمت
بیشتر انتظار داشته باش! کمتر پرداخت کن.ما پر از سورپرایز هستیم.
پرداخت درب منزل
پرداخت درب منزل
پرداخت امن خرید با حس امن خونه! ما همه قطعات لوازم دیجیتالت رو تامین میکنیم.
تحویل فوری
تحویل فوری
فقط کافیه چند لحظه چشم هاتو ببندی ! ما با یه چشم به هم زدن میرسیم.
تضمین کیفیت
تضمین کیفیت
کیفیت یعنی محصول بر نگردد، مشتری برگردد.کیفیت، مسئولیت ماست.