Search
Generic filters

تعمير گوشي كه در آب افتاده چگونه انجام میشود؟

نعمتی
تعمير گوشي كه در آب افتاده چگونه انجام میشود؟

بیشترین تعداد خرابی‌هایی که برای بخش‌های مختلف گوشی پیش می‌آید به دلیل افتادن آن در آب است؛ به همین علت آمار تعمير گوشي كه در آب افتاده نیز افزایش پیدا کرده است. خیس شدن گوشی مشکلات زیادی را به همراه دارد که از رایج ترین آن‌ها به از کار افتادن تاچ گوشی، سوختن برد آن و بسیاری از موارد دیگر می‌توان اشاره کرد.

برخی از افراد به دلیل عدم آشنایی با تعمیرات گوشی پس از خیس شدن آن با وسایل گرمایشی همچون سشوار شروع به خشک کردن بخش‌ها و قطعات خیس دستگاه موبایل می‌کنند؛ در صورتی که عمل فوق نه تنها تاثیری در از بین بردن خیسی‌های درون دستگاه ندارد بلکه باعث زنگ زدن آن نیز می‌شود. این مقاله تمام نکات و مسائل مربوط به تعمير گوشي كه در آب افتاده را توضیح می‌دهد.

تعمير گوشي كه در آب افتاده

گوشی در آب افتاده

گوشی در آب افتاده

اکثر گوشی‌هایی که در آب می‌افتند، کارایی بخش‌های مختلف خود همچون تاچ، تصویر و غیره را از دست می‌دهند؛ زیرا در بیشتر مواقع برد‌های داخلی دستگاه آسیب می‌بینند. حتی در برخی موارد رطوبت حاصل از خیس شدن که به درون گوشی نفوذ می‌کند نیز باعث آسیب به دستگاه می‌شود.

تعمير گوشي كه در آب افتاده امر بسیار تخصصی بوده و با کار‌های ناآگاهانه‌ای همچون گرم کردن آن با سشوار انجام نخواهد شد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که برخی از تلفن‌های همراه ضدآب بوده و با هیچ طریقی حتی سقوط در حجم عظیمی از آب نیز دچار آسیب نخواهند شد.

پیشنهاد خرید
SAMSUNG A10A105BLACK

ال سی دی سامسونگ LCD Samsung A10 A105

۴۹۰,۰۰۰ تومان۴۹۰,۰۰۰ تومانلینک خرید

مشکلات گوشی در آب افتاده

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم‌، گوشی که در آب می‌افتد بسیاری از عملکرد‌های خود را از دست می‌دهد. همچنین در صورتی که بلافاصله گوشی خیس می‌شود نسبت به خشک کردن و تعمیر آن اقدام نشود دیگر بخش‌های موبایل نیز با آسیب جدی روبه‌رو خواهند داست. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است تمام مشکلات گوشی در آب افتاده را به طور کامل بیان می‌کند:

تعمير گوشي كه در آب افتاده

مشکلات گوشی در آب افتاده

پیشنهاد خرید

باتری سامسونگ Battery Samsung S23 Ultra

۴,۵۵۰,۰۰۰ تومان۴,۵۵۰,۰۰۰ تومانلینک خرید

تعمیر گوشی که در آب افتاده

خراب شدن گوشی به عنوان یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که امروزه برای دستگاه‌های مختلف پیش می‌آید راه‌های بسیار زیادی برای تعمیر دارد. البته باید با دلایل خرابی گوشی نیز آشنا بود که عمده‌ترین آن‌ها به مدت زمان خیس ماندن گوشی، میزان رطوبت محیط و بسیاری از موارد دیگر وابسته است. گوشی‌های ضدآب به هیچ عنوان با رطوبت و خیس شدن دچار آسیب و سوختگی نمی‌شوند که این موضوع به قیمت آن‌ها می‌افزاید. یکی از موارد دیگر درباره خرابی موبایل پس از خیس شدن مدل و سال ساخت آن است.

به عبارتی برخی گوشی‌ها به دلیل قدمت بسیار زیاد و قدیمی بودن نسبت به گوشی‌های جدید با سرعت و سهولت بیشتری تعمیر می‌شوند. تعمير گوشي كه در آب افتاده و باتری غیر اتمی دارد بسیار سخت‌تر از دیگر گوشی‌ها است. به عبارتی باتری‌هایی که به آسانی از قاب درون گوشی خارج می‌شوند با سقوط در آب، رطوبت و خیسی را از درز‌های اطراف خود عبور می‌دهند که این موضوع نه تنها به خود باتری آسیب می‌رساند بلکه اتصالات درونی آن را نیز با مشکل روبه‌رو می‌کند.

در چنین مواقعی برای خرید قطعات آسیب دیده بهتر است به وبسایت مرکز خدمات پارتاک سرویس مراجعه کرده و قطعات موردنیاز خود را با هزینه‌ای بسیار مناسب و در زمانی کوتاه تهیه کنید.

تعمير گوشي كه در آب افتاده

تعمیر گوشی در آب افتاده

کار‌های نادرست برای خشک کردن رطوبت و خیسی گوشی

متاسفانه به دلیل برخی تفکرات نادرست که مردم با آن سروکار دارند در هنگام خیسی موبایل به جای نشان دادن آن به متخصصان، با روش‌های غیراستاندارد اقدام به خشک‌سازی دستگاه می‌کنند. این کار نه تنها در خشک کردن موبایل تاثیر ندارد بلکه آسیب‌های بیشتری به دستگاه وارد می‌کند. برای مثال یکی از تفکرات قدیمی و نادرست برای تعمير گوشي كه در آب افتاده قراردادن آن میان حجم عظیمی از برنج نپخته است. این کار نه تنها در خشک‌سازی دستگاه تاثیری ندارد بلکه باعث نفوذ غبار‌های حاصل از برنج به درون آن نیز می‌شود.

از دیگر موارد اشتباهی که بسیاری از مردم برای خشک‌ کردن گوشی موبایل از آن استفاده می‌کنند قرار دادن آن در دمای بسیار پایین است که این موضوع تنها یخ‌ زدگی رطوبت موجود در دستگاه و آسیب رسیدن به قطعات مختلف همچون تاچ و ال سی دی را به دنبال دارد. به عبارتی فرآیند فوق هزینه‌های تعمیر ناشی از تعمير گوشي كه در آب افتاده است را به شدت افزایش خواهد داد.

درست است که حرارت خیسی دستگاه‌های مختلف را از بین می‌برد اما مشکلات دیگری را به آن اضافه می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها زنگ‌زدگی قطعات داخلی دستگاه است. استفاده از ابزار حرارت دهنده همچون سشوار و غیره به هیچ عنوان برای خشک کردن رطوبت گوشی پیشنهاد نمی‌شود.

تعمير گوشي كه در آب افتاده

کار‌های نادرست برای تعمیر گوشی در آب افتاده

تعرفه‌های تعمیر گوشی که در آب افتاده

تعرفه‌های تعمير گوشي كه در آب افتادهبا توجه به عوامل مختلف متغیر است. یکی از موارد بسیار مهم در هزینه‌های تمام شده برای تعمیر گوشی رطوبت دیده گارانتی آن است. در صورتی که موبایل از گارانتی برخوردار باشد، هزینه‌های تعمیر آن به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. همچنین نوع و مدل گوشی نیز بر روی هزینه تعمير گوشي كه در آب افتاده تاثیر دارد؛ زیرا هر چه مدل گوشی بالاتر بوده و از برند معتبرتری باشد هزینه‌های تعمیر آن افزایش خواهد یافت.

میزان خیس شدن گوشی از دیگر عوامل مهم برای تعمیر گوشی‌های مختلف است. در صورتی که قطعات اورجینالی برای تعمیر گوشی آسیب دیده به کار برده شود در نهایت میزان بیشتری هزینه صرف تعمیر آن خواهد شد. البته تعمیرکاران موبایل تا حد امکان سعی می‌کنند به جای استفاده از قطعات جدید در تعمير گوشي كه در آب افتاده، نوع اولیه آن را تعمیر کنند؛ زیرا قطعات اورجینالی که توسط شرکت‌های مختلف برای تولید دستگاه به کار برده می‌شوند از ارزش بالایی برخوردار هستند.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مهم درباره تعمير گوشي كه در آب افتاده است را به طور کامل توضیح دهیم. کسانی که به هر دلیل با این مشکل روبه‌رو می‌شوند باید قبل از هر اقدامی به مراکز تعمیر موبایل مراجعه کنند.

به عبارتی استفاده از روش‌های نادرست مانند خشک کردن گوشی با سشوار یا قرار دادن آن در حجم انبوهی از برنج راه‌حل مناسبی برای تعمير گوشي كه در آب افتاده نیست و باید توسط متخصصان حرفه‌ای انجام شود. مرکز خدمات پارتاک سرویس با ارائه تمام قطعات موبایل و تبلت در مدل‌ها و برند‌های مختلف با قیمت مناسب یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید قطعات مورد نیاز گوشی است.

پست های مشابه
بهترین تعمیرات موبایل در تهران

بهترین تعمیرات موبایل در تهران

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

ال سی دی موبایل برند GX

ال سی دی موبایل برند GX

نظرات
0 0 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تضمین قیمت
تضمین قیمت
بیشتر انتظار داشته باش! کمتر پرداخت کن.ما پر از سورپرایز هستیم.
پرداخت درب منزل
پرداخت درب منزل
پرداخت امن خرید با حس امن خونه! ما همه قطعات لوازم دیجیتالت رو تامین میکنیم.
تحویل فوری
تحویل فوری
فقط کافیه چند لحظه چشم هاتو ببندی ! ما با یه چشم به هم زدن میرسیم.
تضمین کیفیت
تضمین کیفیت
کیفیت یعنی محصول بر نگردد، مشتری برگردد.کیفیت، مسئولیت ماست.