Search
Generic filters

تعمير اسپيكر گوشي و روش های تعمیر آن

نعمتی
تعمير اسپيكر گوشي و روش های تعمیر آن
پیشنهاد خرید
iPhone 14pro lcd adhesive – 1

چسب آب بندی آیفون iPhone 14 Pro

۰ تومان۵۴,۰۰۰ تومانلینک خرید

تعمیر اسپیکر گوشی چگونه است ؟

تعمیراسپیکر گوشی یکی از مشکلاتی که زیاد در گوشی های اندرویدی دیده میشود با اینکه گوشی های اندرویدی از اسپیکر های قدرتمندی برخوردار هستند.

ومشکلات اون هم از جمله این است که  اسپیکر دچار مشکل شده و در حین مکالمه یا گوش دادن به موسیقی صدا قطع شود.

از کار افتادن اسپیکر یکی از مشکلات رایجی است که در گوشی‌های همراه به وجود می‌آید. مشکلات ناشی از بلندگوی گوشی همراه به‌صورت ناگهانی و یا به‌تدریج به وجود می‌آید.

بلندگو یکی از جزئیات مهم موبایل است؛ زیرا با آن صدای موزیک و فیلم را گوش می‌کنیم و از همه مهم‌تر در تماس‌ها، صدای طرف مقابل را می‌توانیم بشنویم.

بلندگوی موبایل دو نوع خروجی دارد که یکی از آن‌ها برای پخش صدای مخاطبی است که با او در حال مکالمه هستیم و دیگری برای پخش صدای فیلم و موزیک و زنگ تماس است.

بروز مشکل در بلندگوی موبایل می‌تواند دلایل مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته باشد و تعمير اسپيكر گوشي باید توسط تعمیرکار متخصص موبایل بررسی و برطرف شود.

تعمير اسپيكر انواع گوشي

عوامل مختلفی باعث بروز اختلال در اسپیکر گوشی می‌شود

پیشنهاد خرید
iPhone 15pro lcd adhesive – 1

چسب آب بندی آیفون iPhone 15 Pro

۰ تومان۱۸۰,۰۰۰ تومانلینک خرید

دلایل خراب شدن اسپیکر موبایل

از کار افتادن اسپیکر به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که یکی از آن‌ها استفاده نادرست و غیراصولی کاربر است. آب رفتگی در موبایل موجب آسیب رساندن به قطعات گوشی از جمله اسپیکر می‌شود.

همچنین در بیشتر مواقع ارتباط موبایل با یک وسیله جانبی مثل بلوتوث و هندزفری می‌تواند باعث قطع شدن بلندگو شود و اختلال ایجاد کند.وباعث تعمير اسپيكر گوشي میشود.

در ادامه به برخی از عواملی که موجب بروز مشکل در اسپیکر می‌شوند، اشاره می‌کنیم:

توجه داشته باشید که مشکلات سخت‌افزاری و تعمير اسپيكر گوشي حتماً باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای بررسی شود، اما گاهی مشکلات نرم‌افزاری را خودتان نیز می‌توانید برطرف کنید.

تعمير اسپيكر انواع گوشي

اگر ناهماهنگی در برقراری اتصال باشد، صدا قطع می‌شود

پیشنهاد خرید
iPhone 14pro max lcd adhesive – 2

چسب آب بندی آیفون iPhone 14 Pro Max

۰ تومان۵۴,۰۰۰ تومانلینک خرید

راه‌حل‌های رفع مشکل خرابی اسپیکر گوشی

اگر در عملکرد اسپیکر خود شاهد مشکلی بودید می‌توانید قبل از مراجعه به تعمیرکار و تعمیر اسپیکر موبایل با چند اقدام ساده مشکل را حل کنید.

پس قبل از تعمير اسپيكر گوشي بهتر است اتصالات گوشی با دیگر وسایل جانبی را بررسی کنید. برای این کار یک‌صدا با گوشی ضبط کنید.

اگر صدای ضبط شده را به‌وضوح شنیدید پس مشکل حل شده، اما درصورتی‌که اتصالات گوشی را بررسی کردید و اسپیکر درست نشد می‌تواند روش‌های زیر را امتحان کنید:

  1. گوشی را خاموش روش کنید. (ریستارت): در بسیاری از موارد با خاموش روشن کردن موبایل اسپیکر، مشکل آن برطرف می‌شود.
  2. اپلیکشین های اضافه را حذف کنید: گاهی اوقات نصب برنامه‌های مزاحم، سبب پخش نشدن صدا می‌شوند. سعی کنید تمامی برنامه‌های مربوط به پخش صدا و تصویر را از موبایل خود حذف کنید. اگر با این روش مشکل بلندگو حل نشد، روش بعدی را امتحان کنید.
  3. گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید: درصورتی‌که با دو روش قبلی مشکل اسپیکر حل نشد، گوشی را ریست فکتوری کنید.
  4. .قبل از این کار، به این مسئله توجه داشته باشید که با ریست فکتوری تمامی اطلاعات گوشی شما پاک شده و دیگر امکان دسترسی وجود ندارد. پس حتماً از اطلاعات موبایل یک نسخه داشته باشید.

اگر هیچ کدام از روش‌ها جواب نداد، پس مشکل سخت‌افزاری است که باید نسبت به تعمير اسپيكر گوشي اقدام کنید. درصورتی‌که قطعات را جدا کردید و مشاهده کردید که اسپیکر مشکل دارد آن را تعمیر کنید. درصورتی‌که این اسپیکر کامل خراب باشد آن را تعویض کنید.

تعمير اسپيكر انواع گوشي

برنامه‌های مزاحم گوشی را شناسایی کرده و حذف کنید

علت خش‌خش کردن اسپیکر موبایل

در برخی موارد، صدا از گوشی به‌صورت خش‌خش می‌آید که دلیل آن می‌تواند دلایل مختلفی باشد.ونیاز به تعمير اسپيكر گوشي باشد.و دلایلی مثل ضربه وارد شدن، آب رفتن در گوشی، جرم گرفتگی، گردوخاک روی اسپیکر باعث صدا به‌صورت واضح شنیده نشود. اگر بلندگو خیس باشد .

تا چند ساعت از آن استفاده نکنید تا خشک شود. اگر گردوغبار روی اسپیکر نشسته باشد می‌توانید با کمک مسواک آن را تمیز کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که برای خشک کردن یا تمیز کردن گردو غبار به‌هیچ‌عنوان از سشوار استفاده نکنید.

گاهی مشکلات نرم‌افزاری نیز موجب می‌شود تا صدای اسپیکر به‌خوبی پخش نشود. برای بررسی این مورد و تعمير اسپيكر گوشي، در ابتدا نرم‌افزارهای پخش صدا و تصویر را بررسی کنید.

تنظیمات Equalizer در برخی نرم‌افزارها مشکلاتی را در پخش صدای بلندگو به وجود می‌آورد. برای این کار، گوشی را در حالت safe mode قرار دهید. اگر در این حالت مشکل حل نشود، یعنی علت سخت‌افزاری دارد.

برای قرار دادن گوشی در حالت Safe Mode گوشی را خاموش و مجدداً روشن کنید. هنگامی‌که لوگو گوشی را دیدید کلید پاور و کاهش صدا را هم‌زمان نگه‌دارید.

تعمير اسپيكر انواع گوشي

تعمیرات موبایل، به تخصص و دقت بالایی نیاز دارد

سخن آخر

همان‌طور که گفته شد خراب شدن یا تعمير اسپيكر گوشي از رایج‌ترین مشکلاتی است که در موبایل به وجود می‌آید. قطع شدن صدای بلندگو می‌تواند دلایل مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته باشد.

برخی اختلالات را به‌راحتی می‌توانید بدون مراجعه به تعمیرکار نیز برطرف کنید؛ اما وقتی این اختلال سخت‌افزاری باشد برای تعمير اسپيكر گوشی  دیگر نمی‌توانید با راه‌حل‌هایی مثل ریست فکتوری آن را برطرف کنید.

در این صورت برای تعمیر اسپیکر موبایل به یک تعمیرکار متخصص نیاز خواهید داشت. در حال حاضر مرکز خدمات پارتاک سرویس در زمینه تعمیرات تخصصی تلفن همراه به ارائه خدمات می‌پردازد.

تمامی تعمیرات موبایل در این مجموعه توسط تعمیرکارهای حرفه‌ای و با استاندارد بالا صورت می‌گیرد. همچنین تجهیزات و امکانات مورد استفاده در مرکز خدمات پارتاک سرویس کاملاً به‌روز هستند.

اگر متوجه بروز مشکل در اسپیکر موبایل خود شدید، با مرکز خدمات پارتاک سرویس تماس بگیرید و در صورت لزوم راهنمایی‌هایی را لازم را دریافت نمایید.

پست های مشابه
بهترین تعمیرات موبایل در تهران

بهترین تعمیرات موبایل در تهران

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

ال سی دی موبایل برند GX

ال سی دی موبایل برند GX

نظرات
0 0 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تضمین قیمت
تضمین قیمت
بیشتر انتظار داشته باش! کمتر پرداخت کن.ما پر از سورپرایز هستیم.
پرداخت درب منزل
پرداخت درب منزل
پرداخت امن خرید با حس امن خونه! ما همه قطعات لوازم دیجیتالت رو تامین میکنیم.
تحویل فوری
تحویل فوری
فقط کافیه چند لحظه چشم هاتو ببندی ! ما با یه چشم به هم زدن میرسیم.
تضمین کیفیت
تضمین کیفیت
کیفیت یعنی محصول بر نگردد، مشتری برگردد.کیفیت، مسئولیت ماست.