Search
Generic filters

تعمیر گوشی خراب چگونه انجام میشود؟

نعمتی
تعمیر گوشی خراب چگونه انجام میشود؟

گوشی‌های هوشمند باعث ارتباط ما با سایر نقاط جهان می‌شوند. هر تعمیر گوشی خراب از بررسی ریشه مشکل شروع می‌شود و به تعمیر آن پرداخته می‌شود. اگر خرابی گوشی شامل هر موردی مانند صفحه نمایش گوشی، تعویض ال‌سی‌دی، تشخیص آب‌خوردگی یا هر یک از خدمات حرفه‌ای باشد، ماهرترین تکنسین‌های پارتاک سرویس آن را به‌دقت مورد بررسی قرار می‌دهند.

تعمیر گوشی خراب

تعمیر گوشی خراب با مرکز خدمات پارتاک سرویس

بنابراین تعمیر گوشی  خراب را انجام می‌دهیم. هر نوع برند تلفن سامسونگ، اپل، سونی، ال‌جی و غیره را به دست پارتاک سرویس بسپارید.

انواع آسیب و تعمیر گوشی موبایل خراب

کار نکردن اسپیکر گوشی

علاوه بر مشکلات مکالمه، بلندگوی شکسته می‌تواند هنگام تماشای ویدیو یا گوش دادن به پادکست نیز مشکل به وجود بیاورد. ابتدا گوشی خود را به‌دقت بررسی کنید تا ببینید آسیب خارجی نداشته باشد. اگر چیزی قابل مشاهده نیست، مطمئن شوید که آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار روی دستگاه شما انجام شده است. علاوه بر این، برخی از عیب‌یابی‌های اولیه با روشن و خاموش کردن گوشی درحالی‌که آن را از برق جدا می‌کنید، حل می‌شود.

گوشی آب‌خورده

هنگامی‌که تلفن آب‌خورده شد، از نشت کوچک تا غوطه‌ور شدن کامل در مایع، معمولاً راه‌حل آسانی وجود ندارد. در اولین قدم باید بررسی کنید آیا نشانگر تماس گوشی هوشمند شما فعال شده است یا خیر. اکثر مدل‌ها از جمله اپل، ال‌جی و سامسونگ، دارای نشانگرهای کوچک قابل مشاهده هستند تا نشان دهند آیا آب‌خورده است یا خیر. در صورت آب‌خوردگی، تنها راه تعمیر گوشی خراب مراجعه به تعمیرگاه موبایل است.

تعمیر گوشی خراب

مشکل آب‌خوردگی گوشی همراه

بیش از حد داغ شدن گوشی

دمای بالا و نور مستقیم خورشید می‌تواند آسیب جدی و همیشگی به گوشی هوشمند وارد کند. گرمای شدید می‌تواند به اجزای داخلی گوشی هوشمند آسیب برساند و منجر به کاهش سرعت یا حتی از دست رفتن اطلاعات شود و اغلب آسیب از بیرون قابل مشاهده نیست.

شارژ نگه نداشتن موبایل

احتمالاً پورت شارژ یکی از پرکاربردترین و در نتیجه آسیب‌پذیرترین قسمت‌های گوشی است. به‌طورکلی، مشکلات آسیب‌دیدگی پورت شارژ یا باتری است که شارژ را نگه نمی‌دارد. دلایل متعددی مانند آب خوردگی یا گیر کردن یک شی کوچک در داخل آن، درگاه شارژ را آسیب می‌زند.

از شارژر اصلی گوشی استفاده کنید و اگر با این حال گوشی شما هنوز شارژ نمی‌شود، ممکن است زمان آن رسیده باشد که باتری آن را عوض کنید.

تعمیر صفحه نمایش موبایل

حتی گوشی‌هایی که گلس دارند ممکن است در صورت افتادن دچار شکستگی صفحه نمایش شوند. با استفاده از گزینه‌های محافظت از دستگاه، می‌توانید این نوع تعمیرات را به حداقل برسانید.

 

تعمیر گوشی خراب

تعمیر صفحه نمایش گوشی

روشن نشدن گوشی

تلفن شما به دلیل آسیب دیدن روشن نمی‌شود، آب‌وهوا را بررسی کنید. در سرمای شدید، باتری تلفن شما ممکن است خاموش شود تا زمانی که آن را به دمای اتاق برگردانید. در مواقع دیگر، تلفنی که روشن نمی‌شود (اما آسیب خارجی ندارد) ممکن است مشکل باتری یا نرم‌افزاری داشته باشد.

ترک بدنه گوشی

بدنه محکم و درعین‌حال سبک وزن یک گوشی هوشمند ممکن است آسیب ببیند. در برخی موارد، یک بدنه ترک خورده می‌تواند فقط به تعمیر ساده نیاز داشته باشد. با این حال، بدنه ترک خورده می‌تواند باعث آسیب داخلی یا پورت شود، به این معنی که شما نیاز به تعویض دارید. یکی از گزینه‌ها این است که گوشی آسیب‌دیده را با یک دستگاه از قبل تائید شده تعویض کنید.

هنگ کردن مکرر گوشی

هنگ تلفن معمولاً نشانه استفاده بیش از حد از رم دستگاه است. یا برخی از برنامه‌های بدافزار موجود در تلفن وجود دارد.

برای جلوگیری از این مشکل، نکات زیر را برای رفع مشکلات هنگ گوشی امتحان کنید.

به‌طور منظم داده‌های کش را حذف کنید.

از دانلود برنامه‌ها از منابع غیرمجاز خودداری کنید. یا به‌سادگی، فقط از فروشگاه Google Play برای دانلود یک برنامه استفاده کنید.

افرادی که گوشی‌هایی با رم پایینی دارند (مانند ۲/۳ گیگابایت) باید از بازی‌های گرافیکی سنگین مانند PUBG اجتناب کنند.

سیستم تلفن و برنامه‌های خود را همیشه به روز نگه دارید.

هر هفته یا بیشتر، فایل‌های استفاده نشده (تصاویر، فیلم‌ها، pdf) و برنامه‌ها را پیدا و حذف کنید. در حالت ایده‌آل، یک گوشی هوشمند باید حدود ۳۰ درصد فضای رم خالی داشته باشد.

وقتی تلفن شما شروع به قطع کرد، اجازه دهید عیب‌یابی با حذف برنامه‌های مشکوک تازه نصب شده شروع شود. سپس رم را پاک کنید. در صورت نیاز، ریست فکتوری را انجام دهید و اگر مشکل همچنان وجود داشت، تعمیر گوشی خراب را به یک مرکز تعمیرات قابل اعتماد بسپارید.

کار نکردن فلاش دوربین گوشی

مطمئن شوید که فلاش روشن است. حتی در حالت خودکار، اگر روشنایی کافی وجود داشته باشد، فلاش کار نمی‌کند.

حالت دوربینی که استفاده می‌کنید باید از فلاش پشتیبانی کند. در برخی از حالت‌های دوربین مانند Time-lapse و Light painting، فلاش به‌صورت خودکار غیرفعال می‌شود.

مطمئن شوید که باتری برای استفاده از فلاش کافی است. در چندین مدل گوشی، فلاش در لحظه‌ای که شارژ به زیر ۱۵ یا ۱۰ درصد می‌رسد غیرفعال می‌شود.

استفاده زیاد از فلاش ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد آن شود و از کار بیفتد. در این صورت، یک لحظه صبر کنید و دوباره تلاش کنید.

پیشنهاد خرید
SAMSUNG A10A105BLACK

ال سی دی سامسونگ LCD Samsung A10 A105

۴۷۷,۰۰۰ تومان۴۷۷,۰۰۰ تومانلینک خرید

نیازهای تعمیر موبایل خراب را بررسی کنید.

وقتی از رفع ترک‌های روی صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند صحبت می‌شود. باید بدانید اغلب، صفحه نمایش واقعی به هیچ وجه ترک نمی‌خورد. ممکن است هنگام خرید گوشی یک گلس نصب کرده باشید. گلسی که جلوی دستگاه را می‌پوشاند با احتیاط جدا کنید. احتمال اینکه صفحه نمایش زیر آن کاملاً سالم باشد، وجود دارد.

پیشنهاد خرید

باتری سامسونگ Battery Samsung S23 Ultra

۴,۵۵۰,۰۰۰ تومان۴,۵۵۰,۰۰۰ تومانلینک خرید

تعمیر گوشی خراب در مقابل تعویض آن

ممکن است بتوانید به‌جای تعویض گوشی به تعمیر گوشی خراب بپردازید.

به‌عنوان‌مثال، آیا صفحه نمایش به دلیل استفاده اشتباه شما از مایعات تمیزکننده خشن یا دستمال‌کاغذی درشت برای تمیز کردن صفحه، کدر شده یا آسیب‌دیده است؟ اگر چنین است، راه‌حلی برای آن وجود دارد.

آیا صفحه نمایش صرفاً ترک خورده یا کاملاً شکسته است؟ می‌توانید شکستگی صفحه نمایش تلفن یا رایانه را راحت‌تر تعمیر کنید. یک صفحه نمایش کاملاً ترک خورده در هر نوع دستگاه تعویض آن است.

 

تعمیر گوشی خراب

تعمیر گوشی خراب در مقابل تعویض آن

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی خرابی‌های گوشی موبایل پرداختیم. تعمیر گوشی خراب را باید به متخصص بسپارید ازاین‌رو مرکز خدمات پارتاک سرویس آماده ارائه خدمات تعمیر هر نوع گوشی خراب است.

پست های مشابه
بهترین تعمیرات موبایل در تهران

بهترین تعمیرات موبایل در تهران

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

ال سی دی موبایل برند GX

ال سی دی موبایل برند GX

نظرات
0 0 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تضمین قیمت
تضمین قیمت
بیشتر انتظار داشته باش! کمتر پرداخت کن.ما پر از سورپرایز هستیم.
پرداخت درب منزل
پرداخت درب منزل
پرداخت امن خرید با حس امن خونه! ما همه قطعات لوازم دیجیتالت رو تامین میکنیم.
تحویل فوری
تحویل فوری
فقط کافیه چند لحظه چشم هاتو ببندی ! ما با یه چشم به هم زدن میرسیم.
تضمین کیفیت
تضمین کیفیت
کیفیت یعنی محصول بر نگردد، مشتری برگردد.کیفیت، مسئولیت ماست.