Search
Generic filters

تعمير موبايل خاموش چگونه انجام میشود؟

نعمتی
تعمير موبايل خاموش چگونه انجام میشود؟

تعمير موبايل خاموش یکی از مشکلات امروزه است. این حالت می‌تواند موقعیت بسیار ناامید کننده به وجود آورد، در این شرایط و زمانی که گوشی به‌طور خودکار خاموش می‌شود، نمی‌توانید کاری با آن انجام دهید.تمام کارهایی مانند ارسال پیامک، تماشای یوتیوب، گوش دادن به موسیقی، خواندن، بازی کردن و هر کار دیگری که با تلفن خود انجام می‌دهید، از دسترس خارج خواهد شد. برای اینکه بتوانید از این مشکل خارج شوید، به بررسی دلایل مختلف در ادامه مقاله پرداختیم.

چرا تلفن خودبه‌خود خاموش می‌شود و تعمير موبايل خاموش چگونه است؟

برخی از دلایل وجود دارد که باعث خواهد شد که نیاز به تعمیر موبایل خاموش  داشته باشید. در حقیقت مواردی که در ادامه بیان خواهد شد دلیلی برای خاموشی مکرر موبایلتان خواهد بود.

بازنشانی داخلی دستگاه

اولین چیزی که می‌تواند باعث خاموشی تلفن همراهتان شود، تنظیمات مجدد داخلی است. ممکن است سیستم گه گاه پس از استفاده طولانی‌مدت برای بارگیری مجدد حافظه خاموش شود و این طبیعی است، زیرا هیچ آسیبی به تلفن وارد نمی‌کند.

 

تعمير موبايل خاموش

تعمير موبايل خاموش

خوب است که هرازگاهی پس از چند روز استفاده، دستگاه خود را مجدداً راه‌اندازی و سیستم را بازنشانی کنید و حافظه پنهان برنامه‌ها را پاک کنید که باعث می‌شود دستگاهتان به‌خوبی کار کند.

پیشنهاد خرید
SAMSUNG A10A105BLACK

ال سی دی سامسونگ LCD Samsung A10 A105

۴۹۰,۰۰۰ تومان۴۹۰,۰۰۰ تومانلینک خرید

معیوب بودن باتری

همان‌طور که همه می‌دانید از مهم‌ترین دلایل برای تعمیر موبایل خاموش  باتری خواهد بود. در شرایطی که باتری جریان کافی ندارد، می‌تواند دستگاه را به‌طور مکرر خاموش کند.

یکی از راه‌حل‌ها، شارژ کردن گوشی است، زیرا ممکن است انرژی باتری کم شده باشد. فقط کافی است که کابل USB و شارژر را بردارید، آن را به موبایلتان وصل کنید و آن را برای چند ساعت در شارژ قرار دهید. بعد از چند ساعت بررسی کنید که آیا موبایل روشن می‌ماند یا نه؟ بدین ترتیب می‌توانید گام مهمی در تعمیر موبایل خاموش  بردارید.

تعمير موبايل خاموش

تعویض باتری راهی برای تعمیر موبایل خاموش

اگر تلفن هنوز به‌خوبی کار نمی‌کند، به این معنی است که مشکل بزرگ‌تری در انتظارتان است. احتمالاً باتری معیوب است و باید آن را برای بررسی و تعویض به مراکز تعمیراتی ببرید. از اقدام برای اینکه تعویض باتری را خودتان انجام دهید، خودداری کنید؛ زیرا ممکن است منجر به آسیب رسیدن به دیگر قطعات سخت‌افزاری شود.

استفاده از CPU بالا

CPU گوشی قادر است تعداد زیادی برنامه را در پس زمینه اجرا کند. بااین‌حال، استفاده طولانی‌مدت از جریان بالا توسط یک برنامه، نیاز به تنظیم مجدد CPU و خاموش شدن خودکار تلفنتان دارد.

اگر بعد از نصب برنامه جدید متوجه کارکرد بالا شدید، می‌توانید برای تعمیر موبایل خاموش  برنامه را حذف و مجدد نصب کنید. حال قبل از باز کردن اپلیکیشن بهتر است که موبایل خود را خاموش و روشن کنید. سپس بعد از باز کردن برنامه مجدد میزان کارکرد گوشی را بسنجید.

از طرف دیگر، می‌توانید برخی از برنامه‌های خود را یکی، یکی دانلود و نصب کنید و تلفن خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. حال زمان ارزیابی است که ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

پیشنهاد خرید

باتری سامسونگ Battery Samsung S23 Ultra

۴,۵۵۰,۰۰۰ تومان۴,۵۵۰,۰۰۰ تومانلینک خرید

روشن و خاموش کردن برنامه‌ریزی‌شده

روشن و خاموش کردن برنامه‌ریزی شده ویژگی مفید در تلفن‌ها است که کمک می‌کند تا به‌طور خودکار گوشی خود را در شب خاموش کنید و آن را در صبح بر اساس ترجیحات خود روشن کنید.

این برنامه می‌تواند دستگاه را در شب خاموش کرده و به‌صورت اتومات صبح آن را روشن کند. این اتفاق به‌صورت ساعتی نیز امکان‌پذیر است. به‌عنوان‌مثال، آن را طوری تنظیم کرد که دقیقاً ساعت 1 بعد از ظهر تلفن خاموش و در ساعت 5 روشن شود.

حتماً چک کنید که گوشی در حال اجرا این برنامه هست یا نه. این کار در مواقعی حتی می‌تواند به‌عنوان راه‌حلی برای جلوگیری از مراجعه به مراکز تعمیراتی جهت تعمیر موبایل خاموش باشد.

تعمير موبايل خاموش

اثر نرم‌افزارهای گوشی در تعمیر موبایل خاموش

یکی دیگر از مواردی که باید بررسی کنید، تنظیمات روشن و خاموش برنامه‌ریزی‌شده است.و به تعمير موبايل خاموش بپردازید.  ولی ممکن است ناخواسته آن را روشن کرده باشید یا توسط شخص دیگری روشن شده باشد و برای جلوگیری از خاموش شدن خودکار بیشتر باید آن را اکنون غیرفعال کنید.

برای انجام این کار، لطفاً برنامه Settings را باز کنید و به سیستم بروید و روی Schedule power on & off ضربه بزنید. بررسی کنید که آیا تنظیمات روشن است یا خیر. اگر روشن است، دلیل مشکل همین است و باید آن را خاموش کنید تا خاموش شدن گوشی خودبه‌خود برطرف شود.

دکمه روشن و خاموش کردن معیوب

اگر هر کدام از راه‌حل‌های بالا را امتحان کرده‌اید و تلفن مدام خاموش می‌شود، باید دکمه پاور سخت‌افزار را بررسی کنید.و به تعمیر موبایل خاموش روی ببرید.

به‌طورمعمول، اکثر تلفن‌های طوری طراحی شده‌اند که پس از 8 تا 10 ثانیه نگه داشتن دکمه پاور، مجدداً راه‌اندازی شوند؛ بنابراین، عملکرد نادرست دکمه روشن و خاموش می‌تواند باعث راه‌اندازی مکرر یا خاموش شدن خودکار دستگاهتان شود.

برای خلاص شدن از شر آن، اگر قاب گوشی را دارید، ابتدا برای مدتی آن را بردارید. سپس باید بررسی کنید که آیا کیس دکمه پاور را نگه داشته است یا خیر. اگر متوجه شدید که دکمه پاور معیوب است، کافی است آن را برای بررسی به کارگاه تعمیرات موبایل ببرید و تعمیر گوشی موبایل خاموش انجام دهید تا دستگاهتان دوباره کار کند.

اشکالات سیستم‌عامل و تعمير موبايل خاموش

جدا از نقص سخت‌افزاری، اشکالات نرم‌افزاری و اشکالات سیستم‌عامل نیز می‌توانند باعث خاموش شدن خودکار دستگاهتان شوند. موبایل‌ها همیشه در تلاش است که اشکالات سیستم‌عامل را که ممکن است باعث شود که باتری دستگاه خالی و حتی باعث بی‌ثباتی سیستم شود، برطرف کند. به همین دلیل است که باید به‌طور مرتب دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید.

تعمير موبايل خاموش

اثر سیستم‌عامل در تعمیر موبایل خاموش

این روش ممکن است به تعمیر موبایل خاموش  کمک کند. پس از به‌روزرسانی نصب شده به‌طور خودکار خاموش می‌شود.

برای بررسی و نصب به‌روزرسانی روی دستگاهتان، لطفاً برنامه تنظیمات گوشی خود را از محل راه‌اندازی برنامه‌ها باز کنید و به قسمت System در پایین آن بروید و سپس روی «به‌روزرسانی سیستم» ضربه بزنید تا به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید.

مراحل نشان داده شده روی صفحه را دنبال کنید تا در صورت وجود هرگونه به‌روزرسانی ناتمام، به‌روزرسانی سیستم را دانلود و نصب کنید. ممکن است لازم باشد قبل از دانلود به Wifi خود وصل شوید تا داده‌های خود را ذخیره کنید.

مطمئن شوید که همان‌طور که در بالا توضیح داده شد فقط دستگاه خود را از برنامه به‌روزرسانی سیستم به‌روزرسانی می‌کنید، هرگونه تلاش برای نصب در جای دیگری ممکن است تلفن را خراب کند و موبایل را از گارانتی خارج کند.

پیشنهاد خرید
bm4l

Battery-BM4L

۸۳۵,۰۰۰ تومان۷۳۰,۰۰۰ تومانلینک خرید

سخن آخر

در صورت خاموش شدن خودکار گوشی، می‌توانید به پارتاک سرویس، مراجعه کرده و نسبت به تعمیر موبایل خاموش  اقدام کنید. همچنین می‌توانید قبل از مراجعه به مرکز از زمان بازگشایی و رزرو وقت اطلاع پیدا کنید.

پست های مشابه
بهترین تعمیرات موبایل در تهران

بهترین تعمیرات موبایل در تهران

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

ال سی دی موبایل برند GX

ال سی دی موبایل برند GX

نظرات
0 0 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تضمین قیمت
تضمین قیمت
بیشتر انتظار داشته باش! کمتر پرداخت کن.ما پر از سورپرایز هستیم.
پرداخت درب منزل
پرداخت درب منزل
پرداخت امن خرید با حس امن خونه! ما همه قطعات لوازم دیجیتالت رو تامین میکنیم.
تحویل فوری
تحویل فوری
فقط کافیه چند لحظه چشم هاتو ببندی ! ما با یه چشم به هم زدن میرسیم.
تضمین کیفیت
تضمین کیفیت
کیفیت یعنی محصول بر نگردد، مشتری برگردد.کیفیت، مسئولیت ماست.