Search
Generic filters

تعمیر گوشی ضربه خورده چگونه انجام می شود؟

نعمتی
تعمیر گوشی ضربه خورده چگونه انجام می شود؟

گوشی‌های هوشمند علی‌رغم مزایای بی‌شمار خود معایبی نیز دارند. آسیب‌پذیری از جمله عیوب این وسایل ارتباطی به شمار می‌رود. از این رو آشنایی هر چند اندک با تعمیر گوشی ضربه خورده برای شما بسیار مفید است.

حتما برای شما نیز پیش آمده است که گوشی از دستتان رها شده و ضربه خورده باشد. در این شرایط برخی افراد نمی‌دانند که چه اقداماتی باید انجام دهند. در مقاله پیش رو کارهایی که باید بعد از افتادن گوشی روی زمین صورت گیرد، ارائه گردیده است. همچنین در ادامه نحوه تعمیر گوشی آسیب دیده را نیز می‌آموزید.

پیشنهاد خرید
LCD S23 ultra Pink

ال سی دی سامسونگ LCD Samsung S23 Ultra S918

۰ تومان۱۴,۱۰۵,۰۰۰ تومانلینک خرید

اقدامات لازم پیش از تعمیر گوشی ضربه خورده چیست؟

مراقبت و استفاده صحیح از گوشی همراه برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی و افزایش طول عمر آن بسیار مهم است. سوال این است که در صورت ضربه خوردن و خاموش شدن ناگهانی گوشی چه کارهایی باید صورت گیرد؟

تعمیر گوشی ضربه خورده

چگونگی تعمیر گوشی ضربه خورده

در صورت امکان باتری گوشی را از آن خارج کنید

باتری‌ها به دو صورت داخلی و بیرونی درون گوشی‌ها قرار می‌گیرند. در گوشی‌هایی که باتری داخلی دارند، امکان جداسازی باتری از آن‌ها نیست. اما گوشی‌های همراهی نیز وجود دارند که باتری با باز شدن قاب پشتی خارج می‌شود.

بنابراین پس از افتادن گوشی روی زمین در صورت امکان باتری را درآورید. پس از مدتی موبایل خود را روشن کنید. اگر گوشی همان زمان روشن شد، بلافاصله از اطلاعات موجود در آن بک‌آپ تهیه کنید.

در صورت عدم دانش لازم تعمیر گوشی ضربه خورده خود را به یک متخصص بسپارید

اگر در این زمینه دانش و آگاهی لازم را ندارید، توصیه می‌شود که تعمیر گوشی خود را به تعمیرگاهی معتبر مانند مرکز خدمات پارتاک سرویس بسپارید.

در ضمن اگر در این شرایط گوشی روشن نشد، آن را به برق وصل کنید. اتصال به برق گاهی به گوشی شوک وارد می‌کند و موجب روشن شدن آن می‌شود. سپس پشتیبان‌گیری از داده‌های داخل گوشی را انجام داده و تعمیر گوشی ضربه خورده را توسط خود یا تعمیرکار انجام دهید.

تعمیر گوشی ضربه خورده

تعمیر گوشی ضربه خورده چگونه است؟

پیشنهاد خرید
LCD S24 ultra Black

ال سی دی سامسونگ LCD Samsung S24 Ultra S928

۰ تومان۱۳,۹۹۵,۰۰۰ تومانلینک خرید

نحوه تعمیر گوشی‌های آسیب‌دیده در اثر ضربه چگونه است؟

اگر قصد تعمیر گوشی ضربه خورده خود را دارید، مراحل زیر را به درستی و با دقت ادامه دهید. این مراحل به شما کمک می‌کنند که به یک تعمیرکار حرفه‌ای گوشی تبدیل شوید. برای شروع ابتدا گوشی خود را با یک پیچ‌گوشتی مناسب باز کنید.

چک کردن وضعیت سلامت برد گوشی

چک کنید که برد گوشی سالم است یا خیر. در صورتی که برد کاملا خمیده شده باشد، بهتر است که تعمیر آن را فراموش کنید. زیرا به احتمال زیاد سیم‌های مسی داخل برد در اثر خمیدگی پاره شده‌اند.

اگر برد دچار تغییر شکل نشده باشد، امکان تعمیر IC هایی مانند تغذیه حافظه و CPU برد وجود دارد. در صورتی که با یک IC کج یا شکسته مواجه شدید، آن را با استفاده از گرمای 380 درجه هیتر و یک پنس خارج سازید. سپس یک IC سالم را جایگزین قطعه خراب کنید.

بهتر است که یک برد سوخته پیدا کنید و IC های آن را در صورت سالم بودن به برد مورد نظر خود انتقال دهید.

مراقبت از عدم اتصالی پایه‌های IC ها

در حین کار با هیتر مراقب عدم اتصالی پایه‌های IC باشید. در صورت بروز اتصالی هیتر را روی پایه‌ها نگه دارید و با نوک پنس آن‌ها را از هم جدا کنید. همچنین اگر پایه‌های IC کنده شده باشند، باید آن‌ها را شابلون بزنید.

به خاطر سپردن علامت‌های روی هر IC

روی هر IC علامتی وجود دارد. به یاد داشته باشید که موقعیت این نقطه را به منظور نصب نکردن اشتباه پایه‌های IC جدید در هنگام تعمیر گوشی ضربه خورده به خاطر بسپارید.

مراقبت از عدم تماس دست با پایه‌های IC

در صورتی که دست شما با پایه‌های IC تماس برقرار کند، موجب سوختن تعدادی از قطعات می‌شود. زیرا این امر موجب انتقال الکتریسیته ساکن بدن شما به IC است. به دلیل سوختگی نباید آن IC  در مدار مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین بهتر است که دستکش‌های تخلیه الکتریسیته استاتیکی مخصوص را به کار برید.

تعمیر گوشی ضربه خورده

مراحل تعمیر گوشی ضربه خورده

تعویض نمایشگر گوشی در صورت شکستگی

اگر صفحه نمایش گوشی ترک خورده یا شکسته بود، موجب خاموش شدن ناگهانی گوشی می‌شود. بنابراین LCD را جدا کرده و یک نمایشگر جدید به جای آن نصب کنید.

جایگزینی قطعات آسیب‌دیده درون برد

در صورتی که قطعاتی مانند مقاومت در برد گوشی شما شکسته یا به طور کل کنده شده است، به جای آن قطعه از جامپر استفاده کنید. بهتر است که مقاومتی را از بردی با مدل یکسان جایگزین سازید.

برای این منظور ابتدا با هیتر قطعه مورد نظر را با حرارت بسیار زیاد ذوب کرده و آن را با پنس خارج کنید. سپس مجددا با استفاده از گرمای شدید هیتر قطعه سالم را در جای خود قرار دهید.

اگر قطعاتی همچون خازن در برد مشکلاتی دارند، به هیچ وجه از جامپر برای جایگزینی آن‌ها استفاده نکنید؛ زیرا این قطعات معمولا بدون پلاریته هستند. در مدارهایی مانند آنتن که با فرکانس سروکار دارند، باید مشابه همان خازن را از یک برد سوخته ولی با مدلی یکسان جایگزین قبلی سازید. در این وضعیت نیز مشابه ICها با هیتر جایگزینی را انجام دهید.

تعویض قطعات پلاستیکی گوشی

تعمیر گوشی ضربه خورده در صورتی که قطعات پلاستیکی شکسته باشند، آسان است. در این شرایط باید همان بخش پلاستیکی را به منظور ذوب شدن قلع آن حرارت دهید و سپس قطعه سالم را جایگزین کنید.

تعویض باتری و قاب گوشی

در صورتی که قاب موبایل شکسته یا ترک خورده باشد، قطعه جدید در بازار یافت می‌شود. باتری نیز قطعه‌ای است که احتمال خرابی یا کج شدن در اثر ضربه دارد. در این صورت از باتری‌های موجود در بازار برای تعویض استفاده کنید.

 

تعمیر گوشی ضربه خورده

تعمیر گوشی ضربه خورده توسط متخصص

تست موفقیت‌آمیز بودن تعمیرات

در نهایت گوشی را به منبع تغذیه 3.7 ولتی وصل کنید. اگر پیش از فشردن کلید پاور گوشی جریان برق منتقل شد، باید داغ شدن هر یک از IC ها را مورد ارزیابی قرار دهید. برای مثال در صورت داغ شدن IC تغذیه به معنی نیاز به تعویض آن است. در غیر این صورت تعمیرات با موفقیت انجام شده است.

پیشنهاد خرید

باتری سامسونگ Battery Samsung S23 Ultra

۴,۵۵۰,۰۰۰ تومان۴,۵۵۰,۰۰۰ تومانلینک خرید

جمع بندی

سعی کردیم که در این مقاله راهکارهای تعمیر گوشی ضربه خورده را برایتان تا حد امکان بیان کنیم. بهتر است که در صورت رفع نشدن مشکل یا وجود هر گونه سوال از خدمات پارتاک سرویس استفاده کنید. بهترین مرجع برای رفع مشکل گوشی در خدمتتان خواهد بود.

پست های مشابه
بهترین تعمیرات موبایل در تهران

بهترین تعمیرات موبایل در تهران

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

ال سی دی موبایل برند GX

ال سی دی موبایل برند GX

نظرات
0 0 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تضمین قیمت
تضمین قیمت
بیشتر انتظار داشته باش! کمتر پرداخت کن.ما پر از سورپرایز هستیم.
پرداخت درب منزل
پرداخت درب منزل
پرداخت امن خرید با حس امن خونه! ما همه قطعات لوازم دیجیتالت رو تامین میکنیم.
تحویل فوری
تحویل فوری
فقط کافیه چند لحظه چشم هاتو ببندی ! ما با یه چشم به هم زدن میرسیم.
تضمین کیفیت
تضمین کیفیت
کیفیت یعنی محصول بر نگردد، مشتری برگردد.کیفیت، مسئولیت ماست.