Search
Generic filters

تعمیر گوشی بریک شده چگونه است ؟

نعمتی
تعمیر گوشی بریک شده چگونه است ؟

اگر در حال خواندن این مقاله هستید به احتمال زیاد یا موبایلتان بریک شده یا قصد دارید اطلاعات خودتان را در این زمینه بالا ببرید. درهرصورت جای درستی آمده‌اید؛ چون قرار است اینجا با بریک شدن گوشی و انواع آن آشنایی بیشتری پیدا کنید. بریک شدن دستگاه‌های الکترونیکی به این معنی است که دستگاه به دلیل مشکل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری از کار افتاده است. در چنین حالتی لازم است برای تعمیر گوشی بریک شده  به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید؛ زیرا این کار به دانش و تخصص بالایی نیاز دارد.

 The-phone-broken

اگر موبایل شما هارد بریک شده باشد به محیط ریکاوری هم وارد نمی‌شود

پیشنهاد خرید
iPhone 14pro lcd adhesive – 1

چسب آب بندی آیفون iPhone 14 Pro

۰ تومان۵۴,۰۰۰ تومانلینک خرید

بریک شدن گوشی یعنی چه و به چه دلایلی اتفاق می‌افتد؟

بریک (Brick) در لغت به معنی آجر است و بریک شدن موبایل به این معنی است که گوشی کاملاً از کار افتاده و نمی‌توان از آن استفاده کرد مثل اینکه به یک آجر تبدیل شده باشد! اما نگران نباشید؛ زیرا مرکز خدمات پارتاک سرویس می‌تواند با تعمیر گوشی بریک شده موبایل شما را نجات بدهد و شما را از خرید گوشی جدید که هزینه زیادی روی دستتان باقی می‌گذارد، بی‌نیاز کند.

بریک شدن دستگاه‌های الکترونیکی از قبیل موبایل، تبلت، آی‌پاد و غیره به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. بیشتر وقت‌ها بریک شدن هنگام آپدیت دستگاه رخ می‌دهد. فرایند آپدیت به صورتی است که نباید هیچ وقفه یا اختلالی در آن ایجاد شود؛ زیرا این موضوع باعث می‌شود نصب به‌صورت کامل و درست صورت نگیرد و دستگاه بریک شود. به همین دلیل است که بعضی از موبایل‌ها قبل از نصب آپدیت از شما درخواست می‌کنند که دستگاه را تا درصد مشخصی (مثلاً 80 درصد) شارژ کنید تا موقع آپدیت خاموش نشود.

بریک شدن ممکن است به دلایل دیگری هم اتفاق بیفتد؛ مثلاً اگر در زمینه روت کردن موبایل تخصص نداشته باشید و به این کار اقدام کنید ممکن است به گوشی موبایل خود آسیب بزنید. نصب رام‌های غیراستاندارد یا ناسازگار با دستگاه هم می‌تواند باعث بریک شدن آن شود. دلیل دیگر بریک شدن موبایل، آلوده شده آن به بدافزار است. بدافزارها برنامه‌های مخربی هستند که برای آسیب رساندن به دستگاه شما طراحی شده‌اند؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود برنامه‌هایتان را فقط از منابع قابل‌اعتماد دانلود کنید.

 The-phone-broken

هنگام آپدیت یا فلش کردن دستگاه اجازه ندهید اخلالی در فرایند پیش بیاید

پیشنهاد خرید
iPhone 15pro lcd adhesive – 1

چسب آب بندی آیفون iPhone 15 Pro

۰ تومان۱۸۰,۰۰۰ تومانلینک خرید

سافت بریک و هارد بریک به چه معنی است؟

بریک شدن به دو شکل سافت بریک (Soft Brick) و هارد بریک (Hard Brick) اتفاق می‌افتد. سافت بریک زمانی است که موبایل شما پشت‌سرهم ری استارت شده و وارد محیط کاربری نمی‌شود. به این حالت بوت لوپ (Boot Loop) گفته می‌شود. گیرکردن در حالت بوت لوپ مشکلی نرم‌افزاری است و با فلش کردن رام اصلی دستگاه حل می‌شود. برای تعمیر گوشی سافت بریک شده می‌توانید به مرکز خدمات پارتاک سرویس مراجعه کنید تا دراسرع‌وقت مشکل موبایل شما برطرف شود.

هارد بریک به حالتی گفته می‌شود که دستگاه هیچ‌گونه علائم حیاتی از خودش نشان نمی‌دهد و اصلاً روشن نمی‌شود. در بیشتر مواقع هارد بریک به دلیل فلش کردن رام یا کرنل (Kernel) ناسازگار با دستگاه اتفاق می‌افتد. وظیفه کرنل این است که بین نرم‌افزار و سخت‌افزار دستگاه ارتباط برقرار کند. همه اطلاعات ضروری برای بوت شدن موبایل شما در کرنل ذخیره می‌شود. برای تعمیر گوشی هارد بریک شده لازم است حتماً به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید؛ زیرا این کار به دانش تخصصی بالایی نیاز دارد.

 The-phone-broken

قبل از آپدیت سیستم‌عامل از پر بودن شارژ باتری اطمینان حاصل کنید

پیشنهاد خرید
iPhone 14pro max lcd adhesive – 2

چسب آب بندی آیفون iPhone 14 Pro Max

۰ تومان۵۴,۰۰۰ تومانلینک خرید

چطور از بریک شدن گوشی موبایل جلوگیری کنیم؟

اگر از تلفن همراه خود در حد انجام کارهای روزمره استفاده می‌کنید، نیازی نیست نگران بریک شدن آن باشید. فقط کافی است موقع انجام به‌روزرسانی‌ها، از کامل بودن شارژ باتری موبایل مطمئن شوید و موقع انجام آپدیت‌ها دستگاه را خاموش نکنید. اگر از کاربران حرفه‌ای موبایل هستید و قصد دارید موبایل خود را روت کنید یا رام سفارشی روی آن نصب کنید، توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کند از بریک شدن گوشی موبایل خود جلوگیری کنید و از تعمیر گوشی بریک شده بی‌نیاز شوید.

قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که هنگام فلش کردن رام سفارشی یا کرنل، فقط از فایل‌هایی استفاده کنید که با دستگاه شما سازگار هستند؛ در غیر این صورت دستگاه شما بریک می‌شود و برای تعمیر گوشی بریک شده باید به تعمیرگاه مراجعه کنید. نکته دوم اینکه اگر به‌تازگی گوشی خود را روت کرده‌اید، هر برنامه‌ای را که به نظرتان جالب می‌آید روی موبایل خود نصب نکنید؛ زیرا بعضی از این برنامه‌ها می‌توانند باعث بریک شدن دستگاه شما بشوند.

هنگام فلش کردن موبایل یا روت کردن آن صبور باشید. وقتی فرایند در حال پیشرفت است گوشی خود را خاموش نکنید یا کابل اتصال را جدا نکنید. این کار باعث هارد بریک شدن موبایل شما می‌شود و اگر مجبور به خرید موبایل جدید نشوید، حداقل مجبور می‌شوید برای تعمیر گوشی هارد بریک شده هزینه کنید. در آخر توجه داشته باشید که قبل از انجام هر کاری لازم است خوب در مورد آن تحقیق کنید. دستورالعمل‌ها و نظرات را بادقت بخوانید و از آن‌ها پیروی کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

 The-phone-broken

اگر در زمینه موبایل تخصص ندارید خودتان اقدام به روت کردن گوشی نکنید

پیشنهاد خرید
iPhone 15pro max lcd adhesive – 1

چسب آب بندی آیفون iPhone 15 Pro Max

۰ تومان۱۹۵,۰۰۰ تومانلینک خرید

جمع‌بندی و کلام پایانی

در این مقاله با معنی و مفهوم بریک شدن و انواع آن آشنا شدید. همچنین یاد گرفتید که بریک شدن موبایل به چه دلایلی اتفاق می‌افتد و چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر در حوزه موبایل از تخصص کافی برخوردار نیستید، خودتان برای نصب رام سفارشی یا روت کردن گوشی اقدام نکنید. همچنین در صورت بریک شدن گوشی خودتان سعی نکنید آن را تعمیر کنید.

تعمیر گوشی سافت بریک شده نسبت به گوشی هارد بریک شده راحت‌تر است و شانس درست شدن گوشی موبایل بیشتر است؛ اما این بدان معنا نیست که خودتان می‌توانید از پس این کار بر بیایید. بهترین کار این است که به مرکز تعمیرات تخصصی مراجعه کنید. مرکز خدمات پارتاک سرویس با تعمیرکارهای متخصص و تجهیزات به‌روز برای تعمیر گوشی بریک شده شما آماده است؛ پس اگر با مشکل بریک شدن موبایل مواجه هستید همین حالا با ما تماس بگیرید.

پست های مشابه
بهترین تعمیرات موبایل در تهران

بهترین تعمیرات موبایل در تهران

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

ال سی دی موبایل برند GX

ال سی دی موبایل برند GX

نظرات
0 0 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تضمین قیمت
تضمین قیمت
بیشتر انتظار داشته باش! کمتر پرداخت کن.ما پر از سورپرایز هستیم.
پرداخت درب منزل
پرداخت درب منزل
پرداخت امن خرید با حس امن خونه! ما همه قطعات لوازم دیجیتالت رو تامین میکنیم.
تحویل فوری
تحویل فوری
فقط کافیه چند لحظه چشم هاتو ببندی ! ما با یه چشم به هم زدن میرسیم.
تضمین کیفیت
تضمین کیفیت
کیفیت یعنی محصول بر نگردد، مشتری برگردد.کیفیت، مسئولیت ماست.