Search
Generic filters

تعمیر موبایل هارد سوخته چگونه صورت میگیرد؟

نعمتی
تعمیر موبایل هارد سوخته چگونه صورت میگیرد؟

تعمیر موبایل هارد سوخته سوال خیلی از آنهایی است که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. اینها می‌خواهند بدانند آیا می‌توان هارد گوشی را در صورت خرابی درست کرد؟ آیا اطلاعات روی آن قابلیت بازیابی دارد یا خیر؟ البته باید گفت برخی از مشکلات هارد در بین تمامی‌ گوشی‌ها یکسان است؛ به‌عنوان مثال اگر هارد گوشی بسوزد، آن گوشی یا روشن نمی‌شود و یا کلا کار نمی‌کند. در ادامه درباره هارد سوخته و این موضوع که چه کارهایی می‌توان کرد صحبت می‌کنیم.

تعمیر موبایل هارد سوخته

گوشی هارد سوخته نیاز به تعویض هارد دارد

هارد گوشی (EMMC)

در بحث تعمیر موبایل هارد سوخته بهتر است ابتدا در مورد سیستم گوشی تلفن همراه قدری صحبت کنیم. گوشی‌های تلفن همراه نیز مانند رایانه‌ها دارای سیستم هستند. یعنی پردازنده، حافظه‌ فلش و رم دارند. حافظه فلش همان هارد است که سیستم عامل و دیگر برنامه‌های گوشی روی آن نصب می‌شوند. این هارد نیز از نوع SSD است. پردازنده و یا همان سی پی یو به پردازش اطلاعات می‌پردازد. رم گوشی هم مانند رم رایانه‌هاست و به‌عنوان حافظه کوتاه مدت کارایی دارد و سرعت انجام برنامه‌ها را بالا می‌برد.

هارد اما به‌عنوان حافظه بلندمدت استفاده می‌شود و در صورت خرابی، عملکرد گوشی دچار اختلال می‌شود و سیستم عامل بالا نمی‌آید و یا کاملا گوشی خاموش می‌شود.

 

آیا می‌توان با تعمیر موبایل هارد سوخته اطلاعات آن را بازیابی کرد؟

در گوشی‌های تلفن همراه باید حالت‌های مختلف را بررسی کرد تا بتوان علت خرابی هارد را دانست. بعد از اینکه علت خرابی هارد گوشی مشخص شد باید آن را ریکاوری کنیم. با کمک دستگاه‌های مخصوصی می‌توان هارد گوشی را ریکاوری کرد. از فناوری‌های پیشرفته مانند PC3000 می‌توان استفاده کرد البته استفاده از این ابزارها نیاز به دانش ویژه‌ای دارد. در این مقاله می‌خواهیم به حالت‌هایی که گوشی می‌سوزد بپردازیم.

تعمیر موبایل هارد سوخته

هارد گوشی‌های هوشمند یا همان EMMC به‌عنوان حافظه بلندمدت است که سیستم عامل و برنامه‌ها روی آن اجرا می‌شود

در صورتی که هارد گوشی (EMMC) بسوزد باید چه کرد؟

EMMC مخفف “MultiMediaCard” است؛ این کارت یک کارت حافظه داخلی است و بر روی گوشی‌های هوشمند، تبلت، لپ تاپ و … نصب می‌شود. وقتی می‌گوییم هارد گوشی سوخته است به این معناست که این قطعه روی برد از کار افتاده است. در ادامه حالت‌هایی که در آن هارد گوشی می‌سوزد و باید به فکر تعمیر موبایل هارد سوخته باشیم، ارائه شده است:

 

خاموشی گوشی بدون اینکه علتی داشته باشد

گاهی پیش می‌آید که گوشی تلفن همراه بدون اینکه علتی داشته باشد یا ضربه‌ای بخورد و یا خیس شود، خاموش می‌شود. در صورتی که چنین چیزی اتفاق بیفتد، احتمال اینکه هارد خراب شده باشد هست. البته شاید گوشی چندین ماه قبل ضربه خورده باشد و یا خیس شده باشد اما در حال حاضر این خاموشی اتفاق افتاده باشد. در اینجا باید به سراغ تعمیر هارد سوخته موبایل برویم.

 

گوشی روشن شده و تنها لوگوی شرکت تولید کننده روی صفحه می‌آید و یا در این حالت به صورت مداوم ریست می‌شود

در این مورد ابتدا باید رام گوشی را نصب کرد. البته چنین کاری را باید به افراد متخصص سپرد. اگر مشکل را از طریق راه‌حل‌های نرم‌افزاری نتوان برطرف کرد قطعا مشکل از هارد است. به‌عنوان مثال گوشی‌های تلفن  مرتب ویبره می‌خورد، این مشکل مطمئنا از هارد است.

 

گوشی روشن می‌شود اما اطلاعات خوانده نمی‌شود

یکی دیگر از مواقعی که باید به فکر تعمیر موبایل هارد سوخته باشیم زمانی است که گوشی تلفن همراه روشن می‌شود اما اطلاعات روی گوشی خوانده نمی‌شود و یا نمی‌توان اطلاعات جدیدی را روی آن دخیره کرد. در این حالت حتما گوشی تلفن همراه مشکل هارد دارد و خراب است.

 

تشخیص هارد خراب از طریق اتصال به رایانه

از روش‌هایی که می‌توان تشخیص داد که هارد گوشی یا همان (EMMC) خراب است و یا به اصطلاح سوخته است، این است که در حالت خاموش آن را به رایانه متصل کنیم. در صورتی که هارد گوشی را به یک متخصص مانند متخصصان پارتاک سرویس بسپارید، با انجام برخی تعمیرات این مشکلات حل خواهد شد، اما اگر مشکل حل نشود باید آن را تعویض کرد. البته اگر بخواهیم هارد را تعویض کنیم هزینه بیشتری را باید بپردازیم.

با اعتماد به پارتاک سرویس و سپردن گوشی خود به متخصصان دقیق و کاربلد می‌توانید گوشی خود را مانند روز اول تحویل بگیرید. در واقع دقت و تخصص کارشناس بسیار اهمیت دارد و اوست که باید تشخیص دهد نیاز به تعمیر هارد موبایل سوخته داریم یا باید آن را تعویض کنیم. در صورتی که با برخی تعمیرات مشکل حل شود اما فرد به شما بگوید که هارد باید عوض شود، هزینه زیادی را متحمل خواهید شد و همچنین اطلاعات خود را نیز از دست خواهید داد.

 

تعمیر موبایل هارد سوخته

یکی از نشانه‌های نیاز به تعویض هارد گوشی این است که بدون هیچ علت مشخصی خاموش می‌شود

 

خدماتی که برای هارد گوشی تلفن همراه وجود دارد

وقتی نیاز تعمیر موبایل هارد سوخته دباشد، مهم‌ترین مسئله از دست دادن اطلاعات است. در واحدهای ریکاوری هارد گوشی به کمک افراد حرفه‌ای و متخصص خدمات زیر قابل انجام است:

 

تعمیر موبایل هارد سوخته

پارتاک سرویس آماده ارائه خدمات تعمیر گوشی‌های تلفن همراه و تعویض قطعات آنهاست

 

نتیجه‌گیری

کارشناسان پارتاک سرویس با استفاده از تخصص و تجربه، به راحتی علل خرابی هارد گوشی را تشخیص می‌دهند و با کمک برنامه‌ها و ابزارهایی که دارند آن را ریکاوری می‌کنند و یا در صورت نیاز به تعمیر موبایل هارد سوخته می‌پردازند. البته در صورتی که هارد گوشی سوخته باشد باید هارد تعویض شود. در پایان پیشنهاد می‌شود در صورتی که گوشی شما دچار مشکلات ذکرشده شد، بدون هیچ تردیدی به افراد متخصص مراجعه کنید تا با مشکلات و دردسرهای بیشتری روبرو نشوید.

پست های مشابه
بهترین تعمیرات موبایل در تهران

بهترین تعمیرات موبایل در تهران

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

ال سی دی موبایل برند GX

ال سی دی موبایل برند GX

نظرات
0 0 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تضمین قیمت
تضمین قیمت
بیشتر انتظار داشته باش! کمتر پرداخت کن.ما پر از سورپرایز هستیم.
پرداخت درب منزل
پرداخت درب منزل
پرداخت امن خرید با حس امن خونه! ما همه قطعات لوازم دیجیتالت رو تامین میکنیم.
تحویل فوری
تحویل فوری
فقط کافیه چند لحظه چشم هاتو ببندی ! ما با یه چشم به هم زدن میرسیم.
تضمین کیفیت
تضمین کیفیت
کیفیت یعنی محصول بر نگردد، مشتری برگردد.کیفیت، مسئولیت ماست.