Search
Generic filters

تعمیر حسگر گوشی چگونه انجام میشود؟

نعمتی
تعمیر حسگر گوشی چگونه انجام میشود؟

تعمیر حسگر گوشی هوشمند چگونه است؟

تلفن‌های هوشمند شما شامل قطعات زیادی هستند که به‌صورت هماهنگ کار می‌کنند تا تجربه‌ای آسان را به شما ارائه دهند. حسگرها به ساده‌سازی بسیاری از روش‌های استفاده از تلفن‌هایمان کمک می‌کنند و شما فقط زمانی آن قابلیت‌ها را تشخیص می‌دهید که خراب شود. حال باید به تعمیر حسگر گوشی  روی برد.

حسگر اثر انگشت، یکی از پرکاربردترین روش‌های امنیتی درگوشی‌های هوشمند اندروید یا iOS بوده است. این حسگرها یک‌لایه امنیتی اضافی به تلفن شما اضافه می‌کند و باز کردن قفل تلفن شما را بسیار آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

بااین‌حال، وقتی خطای «اثر حسگر انگشت کار نمی‌کند» ظاهر می‌شود، این موضوع برای شما دلخراش خواهد بود. گاهی تلفن آن را تشخیص نمی‌دهد یا زمان بیشتری برای پاسخ‌دهی طول می‌کشد و غیره. این مقاله شما را در مورد دلایل کار نکردن و تعمیر حسگر گوشی راهنمایی می‌کند و راه‌هایی برای رفع آن بدون نیاز به مراجعه به مرکز تعمیرات را به شما نشان می‌دهد.

 تعمیر حسگر گوشی

حسگر اثر انگشت کار با گوشی را آسان می‌کند

راه‌هایی برای رفع خطای حسگر اثر انگشت

ماژول اثر انگشت را تمیز کنید.

درست مانند داشتن انگشت تمیز برای تعمیر حسگر گوشی، ماژول اثر انگشت نیز باید تمیز باشد. به‌خصوص اگر از مرطوب‌کننده استفاده کرده باشید، ماژول مایع را از انگشتان شما جمع می‌کند و باعث می‌شود سنسور به‌درستی انگشتان شما را نخواند. برای رفع این مشکل، اگر کثیفی به ماژول چسبیده است، به‌آرامی آن را با دستمال مرطوب یا یک‌پارچه مرطوب خیس شده با الکل تمیز کنید. ماژول را با اجسام سخت و تیز خراش ندهید تا آسیب دائمی به آن وارد نشود.

ماژول اثر انگشت باید به‌درستی متصل باشد

اگر از تلفنی با اثر انگشت فیزیکی یا شناسه لمسی استفاده می‌کنید، بررسی کنید که آیا ماژول به‌خوبی متصل است یا خیر. در اکثر گوشی‌های اندرویدی، این ماژول به‌اندازه پنل پشتی سخت است؛ بنابراین اگر ماژول اثر انگشت شما قابل کلیک یا تکان است، باید دراسرع‌وقت به مرکز تعمیرات مراجعه کنید.

دستگاه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید

بعد از اینکه مشکل کثیف بودن انگشت یا ماژول را رد کردید، باید گوشی خود را ری استارت کنید. اگر مشکل «اثر انگشت اندروید کار نمی‌کند» مربوط به نرم‌افزار باشد، مطمئناً به شما کمک می‌کند؛ به‌ویژه زمانی که گوشی خود را برای مدتی راه‌اندازی مجدد نکرده‌اید.

نرم‌افزار خود را به‌روز کنید

یکی دیگر از مشکلات مربوط به نرم‌افزار که ممکن است باعث مشکل «کار نکردن حسگر اثر انگشت » شود و به تعمیر حسگر گوشی بیانجامد، اشکال نرم‌افزاری است. بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی معلقی در دستگاه خود دارید و آن را نصب کنید. همچنین، اگر مشکل پس از نصب به‌روز رسانی سیستم شروع شد، ممکن است منتظر به‌روزرسانی بعدی باشید تا مشکل برطرف شود یا به به‌روزرسانی قبلی برگردید.

حافظه پنهان سیستم را پاک کنید

اگر حسگر اثر انگشت شما هنوز کار نمی‌کند، ممکن است لازم باشد حافظه پنهان سیستم تلفن خود را پاک کنید. به‌طورمعمول، این هیچ آسیبی به گوشی شما وارد نمی‌کند. فقط داده‌های ذخیره شده که اغلب توسط برنامه‌ها و سیستم قابل‌دسترسی هستند را پاک می‌کند.

ابتدا دستگاه خود را خاموش کنید

با فشار دادن هم‌زمان دکمه افزایش صدا و پاور به حالت بازیابی تلفن همراه متصل شوید. (این حالت بسته به تلفنی که استفاده می‌کنید متفاوت است).

 تعمیر حسگر گوشی

حسگر اثر انگشت درگوشی‌های مختلف مکان متفاوتی دارد.

پیشنهاد خرید
SAMSUNG A10A105BLACK

ال سی دی سامسونگ LCD Samsung A10 A105

۴۷۷,۰۰۰ تومان۴۷۷,۰۰۰ تومانلینک خرید

مشکلات سخت‌افزاری در تعمیر حسگر گوشی

راه‌حل‌هایی که تا کنون گفتیم همگی مشکل نرم‌افزاری بودند. حالا اگر مشکل از سخت‌افزار باشد چگونه متوجه شویم؟ اگر تلفن همراه شما ضربه خورده باشد ممکن است آسیب ببیند و باعث بروز همچنین مشکلی شود که این نوع مشکل سخت‌افزاری محسوب می‌شود. حال اگر مطمئن شدید که مشکل سخت‌افزاری است حتماً برای تعمیر حسگر گوشی، گوشی خود را به تعمیرگاه ببرید یا اگر خودتان می‌خواهید تعمیر کنید با دقت مطالب زیر را مطالعه کنید.

1) به در پشتی گوشی گرما دهید تا چسب آن آزاد شود و درب پشتی گوشی را بردارید.

2) یک کاپ مکش را روی لبه پایینی گرم شده درب پشتی قرار دهید.

3) چسب را در امتداد لبه پایینی گوشی و گوشه سمت راست برش دهید.

4) به چهار جهت درب پشتی گوشی گرما دهید و مراحل بالا را تکرار کنید.

5) برای جلوگیری از بسته‌شدن مجدد چسب، در هر لبه یک مانع بگذارید.

6) هنگامی‌که اطراف گوشی را برش دادید، لبه قاب پشتی را با دقت بالا ببرید.

7) دوپیچ 4.1 میلی‌متری را که فلت اثر انگشت را محکم می‌کنند، باز کنید.

8) از نقطه اسپاجر استفاده کنید تا فلت اثر انگشت را از زیر سیم‌پیچ NFC به بیرون بکشید.

9) سنسور اثر انگشت را بردارید.

10) برای چسباندن مجدد حسگر اثر انگشت به قاب پشتی، از چسب پیش‌برش سفارشی یا نوار دوطرفه مانند نوار Tesa استفاده کنید.

تعمیر حسگر گوشی

برای تعویض حسگر شما نیاز به کیت تعمیر دارید.

تعمیر یا تعویض حسگر اثر انگشت گوشی

بعد از تشخیص آن که مشکل حسگر اثر انگشت اختلال سخت‌افزاری است یا نرم‌افزاری باید تصمیم بگیرید که آن را تعویض کنید یا تعمیر. اگر مشکل نرم‌افزاری باشد که با تمیز کردن ماژول اثر انگشت یا بروز رسانی نرم‌افزاری یا روشن خاموش کردن گوشی مشکل شما حل می‌شود، ولی اگر مشکل سخت‌افزاری باشد باید برای تعمیر حسگر گوشی، موبایل خود را به دست تعمیرکاران باتجربه و حرفه‌ای بسپارید و آن را برای تعمیر به مراکز معتبر ببرید تا تعمیرکاران حرفه‌ای با دقت گوشی شما را مورد بررسی قرار دهند.

باتوجه‌به نکاتی که در این مقاله گفته شده در صورت امکان تعمیر حسگر گوشی شما آن را تعمیر می‌کنند و یا در نهایت برخی از قطعات دیگر آن که مشکل دارد را تعمیر یا تعویض می‌کنند. در مواردی هم امکان تعمیر حسگر اثر انگشت وجود ندارد که تعمیرکاران با دقت و تجربه حرفه‌ای در مراکز تعمیرات اقدام به تعویض حسگر اثر انگشت گوشی شما می‌کنند.

تعمیر حسگر گوشی

بعضی از حسگرها روی خود صفحه‌نمایش گوشی قرار دارند.

نتیجه‌گیری

مانند بسیاری از مشکلات دستگاه مربوط به سخت‌افزار، حسگر اثر انگشت شکسته را می‌توان در خانه تعمیر کرد. بااین‌حال، این حالت برای افرادی که خود را با ابزارها و دانش موردنیاز آشنا نکرده‌اند توصیه نمی‌شود، بنابراین اگر دانش فنی شما عالی نیست، بهتر است به مراکز تعمیرات برای تعمیر حسگر گوشی، مراجعه کنید.

اما اگر احساس می‌کنید که از عهده این کار برمی‌آیید، می‌توانید حسگر اثر انگشت خود را به‌تنهایی تعویض کنید؛ بدون اینکه مجبور باشید هزینه زیادی برای شخص دیگری بپردازید تا این کار را برای شما انجام دهد. شما می‌توانید گوشی خود را در دستان خود نگه دارید و تحت نظارت یک غریبه نباشید. مراحل تعویض حسگر اثر انگشت در هر گوشی متفاوت است. برای ‌مثال، تغییر سنسور در آیفون با جایگزینی سنسور وان پلاس بسیار متفاوت است.

همچنین، به ‌خاطر داشته باشید که ابزارهای خاصی وجود دارد که ممکن است برای تعمیر حسگر گوشی خود در خانه نیاز به خرید داشته باشید که به هزینه کلی شما اضافه می‌کند. در این مقاله ما بررسی تعمیر حسگر اثر انگشت گوشی و تعمیر سنسور اثر انگشت موبایل پرداختیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشد.

پست های مشابه
بهترین تعمیرات موبایل در تهران

بهترین تعمیرات موبایل در تهران

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

ال سی دی موبایل برند GX

ال سی دی موبایل برند GX

نظرات
0 0 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تضمین قیمت
تضمین قیمت
بیشتر انتظار داشته باش! کمتر پرداخت کن.ما پر از سورپرایز هستیم.
پرداخت درب منزل
پرداخت درب منزل
پرداخت امن خرید با حس امن خونه! ما همه قطعات لوازم دیجیتالت رو تامین میکنیم.
تحویل فوری
تحویل فوری
فقط کافیه چند لحظه چشم هاتو ببندی ! ما با یه چشم به هم زدن میرسیم.
تضمین کیفیت
تضمین کیفیت
کیفیت یعنی محصول بر نگردد، مشتری برگردد.کیفیت، مسئولیت ماست.