Search
Generic filters

سياه شدن يا لرزيدن دوربين سامسونگ را حل کنید!

نعمتی
سياه شدن يا لرزيدن دوربين سامسونگ را حل کنید!

سياه شدن يا لرزيدن دوربين سامسونگ یکی از مشکلات شایع گوشی‌های تلفن همراه است. خیلی از افراد در هنگام خرید گوشی همراه به ویژگی‌های دوربین آن نیز توجه می‌کنند؛ چون علاقه به عکاسی دارند و می‌خواهند از گوشی خود استفاده چند منظوره داشته باشند. بنابراین حساسیت زیادی نسبت به دوربین آن دارند. اگر دوربین به هر دلیلی درست کار نکند و یا با وجود آزمون راه‌حل‌های ممکن همچنان با مشکل مواجه باشد پس بهتر است تعویض شود. البته این کار را باید فردی متخصص انجام دهد. در ادامه با نشانه‌ها و روش‌های حل مشکل دوربین گوشی سامسونگ آشنایی پیدا می‌کنیم.

سياه شدن يا لرزيدن دوربين سامسونگ

لرزیدن و تار شدن تصویر از مشکلات شایع دوربین گوشی‌های تلفن همراه است که در برخی مواقع باید تعویض شود

 

پیشنهاد خرید
iPhone 14pro max lcd adhesive – 2

چسب آب بندی آیفون iPhone 14 Pro Max

۰ تومان۵۴,۰۰۰ تومانلینک خرید

چندین روش حل مشکل سياه شدن يا لرزيدن دوربين سامسونگ

لنز دوربین را تمیز کنید

بیایید با اساسی‌ترین، اما نه همیشه یک راه‌حل کارآمد شروع کنیم. واقعیت این است که اگر لنز با گردوغبار یا سایر کثیفی‌ها مسدود شده باشد، فوکوس خودکار دوربین (AF) احتمالاً درست کار نکند. برای این کار، باید از یک پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن لنز خود استفاده کنید. پدهای تمیزکننده صفحه لمسی موجود است، دستمال‌های پارچه‌ای قابل اعتماد و ضد خش هستند. آن‌ها از جیر مصنوعی ساخته‌شده‌اند و به همین دلیل می‌توانند به‌راحتی آلودگی و گردوغبار را از روی صفحه نمایش پاک کنند.

پیشنهاد خرید
iPhone 15pro max lcd adhesive – 1

چسب آب بندی آیفون iPhone 15 Pro Max

۰ تومان۱۹۵,۰۰۰ تومانلینک خرید

سعی کنید گوشی خود را Restart کنید

اگرچه این موضوع در حال تبدیل شدن به یک کلیشه است، اما روشن کردن مجدد گوشی به‌طور بالقوه می‌تواند مشکل سياه شدن يا لرزيدن دوربين سامسونگ را حل کند. راه‌اندازی مجدد آیفون اغلب می‌تواند مشکلاتی مانند مشکلات دوربین را حل کند یا دستگاه را کارآمدتر کند.

برنامه دوربین را ببندید و دوباره راه‌اندازی کنید

یکی از دلایل مشکل دوربین می‌تواند به دلیل اشکال در نرم‌افزار دوربین باشد. اغلب بستن و راه‌اندازی مجدد برنامه دوربین می‌تواند اشکال را برطرف کرده و مشکل را حل کند.

 

قاب گوشی را بردارید

بررسی کنید که آیا قاب گوشی دلیل لرزش دوربین است یا خیر. قاب‌های گوشی که به‌خوبی جا نمی‌شوند یا تا حدی فلاش یا لنز دوربین را نمی‌پوشانند می‌توانند این مشکل را ایجاد کنند. سعی کنید قاب گوشی را بردارید یا تنظیم کنید و ببینید آیا با این کار مشکل سياه شدن يا لرزيدن دوربين سامسونگ برطرف می‌شود یا خیر.

 

ردیابی فوکوس خودکار را روشن کنید

می‌توانید از ویژگی ردیابی فوکوس خودکار استفاده کنید تا با ضربه زدن روی شی مورد نظر به تلفن خود بگویید که می‌خواهید روی چه چیزی فوکوس کنید. این کار دوربین را روی سوژه انتخابی متمرکز نگه می‌دارد، حتی اگر آن‌ها حرکت کنند یا دوربین شما تکان بخورد

سياه شدن يا لرزيدن دوربين سامسونگ

در مواجه با تصویر تار اولین راه‌حل تمیز کردن لنز دوربین است که در صورت حل نشدن باید دوربین گوشی عوض شود

پیشنهاد خرید
ال سی دی B7000

چسب ال سی دی B7000

۷۰,۰۰۰ تومان۴۰,۰۰۰ تومانلینک خرید

تنظیمات دوربین را دوباره انجام دهید

درحالی‌که با تنظیمات مختلف دوربین دست‌وپنجه نرم می‌کنید، ممکن است همه چیز اشتباه پیش برود و منجر به عدم کارکرد درست دوربین شود. تنظیمات دوربین را دوباره انجام داده و بررسی کنید که آیا مشکل سياه شدن يا لرزيدن دوربين سامسونگ برطرف شده است یا خیر.

داده‌های دوربین و حافظه پنهان را پاک کنید

می‌توانید داده‌های دوربین و حافظه پنهان را پاک کنید و ببینید آیا با این کار مشکل حل می‌شود یا خیر.

 

نرم‌افزار دستگاه و همه برنامه‌ها را بروز کنید

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار اغلب با رفع اشکال و بهبود ویژگی‌های موجود از جمله بهبود دوربین همراه هستند.  اگر برنامه‌های قدیمی باعث تداخل و منجر به مشکل دوربین شده، به‌روزرسانی‌ها باید آن را برطرف کنند.

پارتیشن‌بندی سیستم را پاک کنید

همچنین می‌توانید پارتیشن‌بندی سیستم را پاک کنید و ببینید که آیا با این کار مشکل دوربین برطرف می‌شود یا خیر. پاک کردن پارتیشن‌بندی سیستم می‌تواند به حل مشکلات سياه شدن يا لرزيدن دوربين سامسونگ و بهبود عملکرد تلفن شما با حذف فایل‌های موقت یا داده‌های مرتبط با سیستم عامل دستگاه شما کمک کند.

سياه شدن يا لرزيدن دوربين سامسونگ

اگر موقع عکاسی دوربین گوشی سامسونگ به‌صورت خودکار بسته می‌شود باید تعویض شود

 

چه زمانی تعویض دوربین گوشی سامسونگ نیاز است؟

لنز دوربین صدا می‌دهد

تنها راه‌حل این مشکل مانند سياه شدن يا لرزيدن دوربين سامسونگ، عوض کردن دوربین گوشی است. خیس شدن دوربین، وجود رطوبت در آن باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود و عملکرد دوربین را دچار اختلال می‌سازد. اگر همیشه با مشکل مواجه هستید باید دوربین را تعویض کنید.

 

دوربین گوشی فوکوس نمی‌کند

این مشکلات در میان گوشی‌های سامسونگ تا حدی رایج است اگر با انجام تنظیمات این مشکل حل نشود، بنابراین باید نتیجه گرفت که دوربین مشکل جدی دارد و باید تعویض شود. همچنین فوکوس خود دوربین نیز خود نشانه‌ای از مشکل دوربین است که باید آن را عوض کرد.

 

دوربین به‌صورت خودکار از دسترس خارج می‌شود

در کنار مشکل سياه شدن يا لرزيدن دوربين سامسونگ یکی از رایج‌ترین مشکلات دوربین گوشی‌ها این است که دوربین خودبه‌خود بسته می‌شود و امکان عکس گرفتن وجود ندارد. اگر گوشی را ریست کنید  و یا حافظه را هم خالی کنید احتمالاً مشکل حل شود. اگر مشکل حل نشد باید اتصال دوربین را به برد چک کرد. البته این کار را باید یک متخصص انجام دهد. درصورتی‌که باز هم مشکل حل نشد باید دوربین را تعویض کرد.

 

شیشه دوربین مشکل دارد و عکس تار می‌شود

اگر شیشه کثیف باشد باید دوربین را تمیز کنید تا عکس‌ها بی‌کیفیت نشوند و یا اینکه موقع عکس گرفتن دستتان نباید بلرزد که می‌تواند با تمرین حل شود. البته اگر تار بودن عکس‌ها به دلایل گفته شده نباشد، حتماً باید دوربین را تعویض کرد.

 

سياه شدن يا لرزيدن دوربين سامسونگ

اگر مشکل دوربین گوشی حل نشد باید با مراجعه به تعمیرکار متخصص و حرفه‌ای برای تعویض دوربین اقدام شود

نتیجه‌گیری

درصورتی‌که دوربین گوشی شما مشکل سياه شدن يا لرزيدن دوربين سامسونگ دارد و راه‌های گفته شده را امتحان کرده‌اید، اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اید پیشنهاد می‌شود به نمایندگی‌های مجاز تعمیرات گوشی‌های سامسونگ مانند پارتاک سرویس مراجعه کنید و گوشی خود را به افراد متخصص و حرفه‌ای بسپارید تا در صورت حل نشدن مشکل، به‌صورت تخصصی دوربین گوشی سامسونگ شما را تعویض کنند.

پست های مشابه
بهترین تعمیرات موبایل در تهران

بهترین تعمیرات موبایل در تهران

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

ال سی دی موبایل برند GX

ال سی دی موبایل برند GX

نظرات
0 0 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تضمین قیمت
تضمین قیمت
بیشتر انتظار داشته باش! کمتر پرداخت کن.ما پر از سورپرایز هستیم.
پرداخت درب منزل
پرداخت درب منزل
پرداخت امن خرید با حس امن خونه! ما همه قطعات لوازم دیجیتالت رو تامین میکنیم.
تحویل فوری
تحویل فوری
فقط کافیه چند لحظه چشم هاتو ببندی ! ما با یه چشم به هم زدن میرسیم.
تضمین کیفیت
تضمین کیفیت
کیفیت یعنی محصول بر نگردد، مشتری برگردد.کیفیت، مسئولیت ماست.