Search
Generic filters

تعويض قاب و شاسي سامسونگ چگونه انجام می‌شود؟

نعمتی
تعويض قاب و شاسي سامسونگ چگونه انجام می‌شود؟

شاسی گوشی موبایل چارچوب فیزیکی یا ساختار یک موبایل است. در یک گوشی موبایل سامسونگ، شاسی یک مکان به منظور قرار دادن یا جایگزینی ریزتراشه‌ها برای پردازنده‌های اصلی و احتمالاً تخصصی و حافظه دسترسی تصادفی (RAM) و مکان‌هایی برای افزودن آداپتورهای اختیاری (مثلاً برای صدا یا قابلیت‌های ویدیویی) است. اگر این قسمت از گوشی سامسونگ شما دچار مشکل شود، تقریبا می‌توان گفت موضوع تعويض قاب و شاسي سامسونگ مطرح می‌شود.

در این مقاله قصد داریم برای شما در مورد زمان تعويض قاب و شاسي سامسونگ، مراحل تعويض قاب و شاسي سامسونگ، ویژگی‌های مهم هنگام خرید قاب و شاسي گوشی موبایل سامسونگ جهت تعویض و… صحبت کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موارد تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

با توجه به فعالیت‌های روزانه، شاسی گوشی موبایل سامسونگ شما در جیب شلوار جین شما پیچ خورده است؟ بعد از افتادن ترک خورده است؟ شاسی گوشی واقعاً ستون فقرات گوشی شما به‌حساب می‌آید و نقش کلیدی در نگهداری اجزای مختلف دارد. اگر شاسی گوشی شما خم یا آسیب دیده باشد، امکان دارد اجزای گوشی حرکت کنند و صفحه گوشی بیش از حد پیچ خورده بخورد و شکسته شود. شما بایستی این موضوع را جدی بگیرید و در صورت نیاز به تعويض قاب و شاسي سامسونگ بپردازید تا بیشتر از این خرج روی دستتان نگذارد.

اگر قاب و شاسی گوشی سامسونگ شما آسیب‌هایی جزئی مانند خط‍‌ و خش ببیند به‌صورت کلی نمی‌تواند آسیب جدی به گوشی شما وارد کند و تنها از نظر ظاهری امکان دارد شما را اذیت کند. اما اگر شاسی گوشی موبایل شما دارای آسیب‌دیدگی جدی شد که در پی آن مشکلاتی نظیر آنتن‌دهی ایجاد کرد و یا انحنایی بر روی قاب ایجاد شد به شما توصیه می‌کنیم حتما بدون اتلاف وقت اقدام به تعويض قاب و شاسي سامسونگ خود کنید.

اگر نسبت به این موضوع بی‌خیال باشید، امکان دارد دچار ضررهای جبران‌ناپذیری شوید. اگر بخواهیم به‌عنوان مثال برایتان توضیح دهیم به صراحت می‌توان گفت عدم تعویض به موقع قاب و شاسی گوشی امکان آسیب رسیدن به برد گوشی سامسونگ، تاچ گوشی و یا ال‌سی‌دی وجود دارد.

تعويض قاب و شاسي سامسونگ

مراحل تعويض قاب و شاسي سامسونگ

پیشنهاد خرید
SAMSUNG A10A105BLACK

ال سی دی سامسونگ LCD Samsung A10 A105

۴۴۰,۰۰۰ تومان۴۴۰,۰۰۰ تومانلینک خرید

زمان تعويض قاب و شاسي سامسونگ

در این قسمت برای شما مراحل تعويض قاب و شاسي سامسونگ را توضیح خواهیم داد. جهت آموزش تعويض قاب و شاسي گوشی موبایل سامسونگ همراه ما باشید.

قبل از جدا کردن شاسی گوشی‌سامسونگ به دلایل موارد امنیتی، لازم است گوشی هوشمند مورد نظر را خاموش کنید. برای انجام این کار، دکمه روشن/خاموش را برای چند ثانیه در لبه سمت راست گوشی فشار داده و نگه دارید و با انتخاب گزینه «خاموش کردن»، خاموش شدن را تأیید کنید.

سپس سوزن گوشی را در سوراخ روی کشوی MicroSD قرار دهید و به آرامی فشار دهید تا کشوی MicroSD خارج شود.

همین کار را برای جای سیم‌کارت انجام دهید و کشو سیم‌کارت را نیز درآورید.

صفحه گوشی سامسونگ خود را برای چند ثانیه با سشوار گرم کنید تا چسب نرم شود. مراقب باشید که پنل LCD بیش از حد داغ نشود؛ زیرا ممکن است به آن آسیب برساند. سپس یک اسپاتول iSesamo را بین صفحه و شاسی بلغزانید تا باز شود.

به آرامی یک وسیله نوک تیز مانند خلال را در دهانه ایجاد شده قرار دهید و هنگامی که خلال در جای خود قرار گرفت، کاردک را بردارید.

سپس شروع به بالا رفتن از امتداد صفحه کنید تا به آرامی بالای صفحه را با خلال جدا کنید. با کشیدن پین در طرف مقابل ادامه دهید تا دور تا دور به پایان برسد. در صورت احساس مقاومت می‌توانید صفحه نمایش را کمی با سشوار گرم کنید.

اکنون، بالای صفحه را بگیرید تا به آرامی آن را بلند کنید و آن را مانند یک کتاب باز کنید. دقت کنید صفحه را به طور کامل جدا نکنید؛ زیرا هنوز یک قسمت آن متصل است.

کاردک پلاستیکی موجود در قاب گوشی سامسونگ را بردارید تا بتوانید پوشش کوچک روی رابط صفحه‌نمایش را بردارید.

دیگر مراحلی که باید پشت سر بگذارید

تعويض قاب و شاسي سامسونگ

کاردک پلاستیکی در قاب و شاسی گوشی سامسونگ

کاردک پلاستیکی را نگه دارید تا گیره قاب را از روی صفحه جدا کنید.

تعويض قاب و شاسي سامسونگ

نحوه جداسازی گیره قاب از صفحه گوشی

پس از جداسازی صفحه‌نمایش پیچ‌های موجود بر روی شاسی گوشی سامسونگ را با دقت فراوان باز کنید.

به اهرم بالای گوشی فشار آرامی دهید تا شاسی را باز کنید.

کاردک را در طرف مقابل بلغزانید تا بتوانید به آرامی قاب را بلند کنید و سپس شاسی را بگیرید و بردارید.

با استفاده از کاردک قفل باتری را باز کنید. این یک اقدام احتیاطی برای جلوگیری از اتصال کوتاه است.

تعويض قاب و شاسي سامسونگ

باز کردن قفل باتری

سپس کانکتور جک را با کاردک پلاستیکی باز کنید و نوک کاردک را وارد جک کنید تا از شکاف آن خارج شود.

برای جدا کردن دوربین جلو هم از کاردک کمک بگیرید و سپس آن را بردارید.

با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ دایره مادربورد را باز کنید و سپس اسپاتول را زیر مادربرد بلغزانید تا بالا بیاید و آن را به آرامی بلند کنید.

در این مرحله با استفاده از کاردک بلندگوی خارجی را بلغزانید تا به آرامی بلند شود.

کاردک را نگه دارید تا قسمت پایین سمت راست باتری جدا شود و سپس حرکت را در سمت بالا تکرار کنید، حال می‌توانید باتری را خارج کنید.

از نوک کاردک برای جدا کردن اسپیکر داخلی از محل خود استفاده کنید و آن را به طور کامل جدا کنید.

نوک کاردک را داخل جک قرار دهید تا بتوانید آن را بیرون بکشید.

شاسی گوشی موبایل سامسونگ شما اکنون به طور کامل جدا شده است و می‌توانید آن را با یک شاسی جدید جایگزین کنید.

پیشنهاد خرید

باتری سامسونگ Battery Samsung S23 Ultra

۴,۵۵۰,۰۰۰ تومان۴,۵۵۰,۰۰۰ تومانلینک خرید

4 ویژگی مهم هنگام خرید قاب و شاسي گوشی موبایل سامسونگ جهت تعویض

اگر قصد خرید قاب و شاسی گوشی موبایل سامسونگ را دارید بایستی خیلی دقت کنید؛ زیرا سودجویان فراوانی در این حوزه وجود دارند که با عرضه محصولات تقلبی و فیک محصولاتی نامرغوب را به شما می‌فروشند. برای تعويض قاب و شاسي سامسونگ حتما از افراد کاربلد کمک بگیرید. مرکز خدمات پارتاک سرویس در این زمینه می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. ازجمله ویژگی‌های مهم هنگام خرید شاسی موبایل سامسونگ به شرح زیر است:

کمک گرفتن از افراد کاربلد و متخصص هنگام خریداری

قبل از خریداری شاسی یا قاب داخلی گوشی سامسونگ با متخصصین در این حوزه مشورت کنید و یا خریداری را به آن‌ها بسپارید تا محصولات باکیفیت تهیه شوند.

خرید قطعات اصلی و اورجینال سامسونگ

تشخیص قطعات اصلی گوشی موبایل از محصولات تقلبی برای انسان‌های عادی کار آسانی نیست؛ به‌همین دلیل همان‌طور که در بالا اشاره شد سعی کنید خرید شاسی موبایل را به تنهایی انجام ندهید؛ زیرا محصولات تقلبی هم طول عمر کوتاهی دارند و هم می‌توانند به قسمت‌های دیگر گوشی شما آسیب بزنند.

عدم خریداری شاسی از مراکز نامعتبر

موضوع بسیار مهم دیگر این است که حتما قاب داخلی گوشی سامسونگ خود را از مراکز معتبر سامسونگ خریداری کنید.

دقت به گارانتی و ضمانت محصول

اما آخرین نکته ضمانت و گارانتی شاسی است. دقت داشته باشید که محصول خریداری شده دارای گارانتی نیز باشد.

نتیجه‌گیری

اگر قاب و شاسی گوشی سامسونگ شما آسیب‌هایی جزئی همچون خط‍‌ و خش ببیند به‌صورت کلی نمی‌تواند آسیب جدی به گوشی شما وارد کند و تنها از نظر ظاهری امکان دارد شما را دچار اذیت کند. اما اگر شاسی تلفن همراه شما دارای آسیب‌دیدگی جدی شد که در پی آن مشکلاتی نظیر آنتن‌دهی ایجاد کرد و یا انحنایی بر روی قاب ایجاد شد به شما توصیه می‌کنیم حتما بدون اتلاف وقت اقدام به تعويض قاب و شاسي سامسونگ خود کنید. جهت آموزش تعويض قاب و شاسي گوشی موبایل سامسونگ مطالب بالا را به‌دقت مطالعه کنید.

اگر به‌ هر دلیلی شاسی و قاب داخلی گوشی موبایل شما دچار آسیب‌هایی نظیر شکستگی و یا خم‌شدگی شد، می‌توانید با مرکز خدمات پارتاک سرویس در ارتباط باشید و مشکلات گوشی موبایل خود را در این زمینه حل کنید. کارشناسان و مهندسین موجود در این شرکت با تخصص بالای خود آماده خدمات‌رسانی به شما مشتریان عزیز هستند.

پست های مشابه
بهترین تعمیرات موبایل در تهران

بهترین تعمیرات موبایل در تهران

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

ال سی دی موبایل برند GX

ال سی دی موبایل برند GX

نظرات
0 0 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تضمین قیمت
تضمین قیمت
بیشتر انتظار داشته باش! کمتر پرداخت کن.ما پر از سورپرایز هستیم.
پرداخت درب منزل
پرداخت درب منزل
پرداخت امن خرید با حس امن خونه! ما همه قطعات لوازم دیجیتالت رو تامین میکنیم.
تحویل فوری
تحویل فوری
فقط کافیه چند لحظه چشم هاتو ببندی ! ما با یه چشم به هم زدن میرسیم.
تضمین کیفیت
تضمین کیفیت
کیفیت یعنی محصول بر نگردد، مشتری برگردد.کیفیت، مسئولیت ماست.