Search
Generic filters

تعمیر فلت گوشی چه مراحلی دارد وچگونه باید آن مراحل انجام داد

نعمتی
تعمیر فلت گوشی چه مراحلی دارد وچگونه باید آن مراحل انجام داد

تعمیر فلت گوشی از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع فلت، بخش بسیار مهم و جدایی‌ناپذیر هر گوشی هوشمند یا تبلت است. اگرچه امکانات استفاده از آن بسیار گسترده است، اما در موبایل‌ها از کابل فلت عمدتاً برای اتصال مادربرد به صفحه نمایش LCD استفاده می‌شود.

تعمیر فلت گوشی

فلت گوشی موبایل برای اتصال مادربرد به صفحه نمایش LCD به کار می‌رود

 

پیشنهاد خرید
LCD S23 ultra Pink

ال سی دی سامسونگ LCD Samsung S23 Ultra S918

۰ تومان۱۴,۱۰۵,۰۰۰ تومانلینک خرید

چرا فلت در معرض آسیب است؟

کابل فلت یک قطعه مسطح بسیار انعطاف‌پذیر است که برای اتصال دو قسمت دستگاه در فضایی بسیار محدود ساخته شده است. احتمالا بهترین مثال گوشی‌های هوشمند مدرن هستند. در تلاش برای ایجاد نازک‌ترین دستگاه‌های ممکن، سازندگان مجبور به ارائه راه‌حلی شده‌اند که می‌تواند بدون نیاز به فضای زیاد، داده‌ها را به طور قابل اعتماد از صفحه نمایش به مادربرد (و بالعکس) منتقل کند. در صورت خرابی، تعمیر فلت موبایل ضرورت پیدا می‌کند.

پیشنهاد خرید
LCD S24 ultra Black

ال سی دی سامسونگ LCD Samsung S24 Ultra S928

۰ تومان۱۳,۹۹۵,۰۰۰ تومانلینک خرید

چگونه علت خرابی فلت گوشی را متوجه شویم؟

بهترین نشانه‌ آسیب دیدن فلت گوشی کابل، خرابی صفحه نمایش یا قطع شدن تصادفی آن است. چنین وسیله‌ای البته غیرقابل استفاده است؛ بنابراین بسیار مهم است که در هر عملیاتی که شامل باز کردن دستگاه می‌شود نهایت دقت را به عمل آورید.

تعمیر فلت گوشی

کابل‌های فلت در تلاش برای نازک‌تر کردن گوشی‌های موبایل طراحی شده‌اند

 

شایع‌ترین علل خرابی فلت گوشی

پارتاک سرویس به‌عنوان متخصص حرفه‌ای با سال‌ها تجربه در تعمیر دستگاه‌های تلفن همراه، بر این نکته واقف است که به راحتی کابل فلت می‌تواند آسیب ببیند؛ بنابراین، اگر نمی‌خواهید پول خود را برای خرید قطعات و قطعات یدکی هدر دهید، توصیه می‌شود هنگام تعمیر فلت گوشی از اشتباهات زیر اجتناب کنید:

رایج‌ترین دلایل آسیب دیدن کابل فلت، نگهداری نامناسب این قطعه و استفاده از ابزار نادرست است. برای جابجایی صحیح و ایمن توصیه می‌شود همیشه از ابزارهای حرفه‌ای ارائه شده استفاده کنید و حتما از استفاده از ابزار فلزی خودداری کنید. کابل‌های فلت می‌توانند به راحتی به کل نمایشگر و دستگاه آسیب بزنند و آن‌ها را از کار بیندازند؛ پس تعمیر فلت گوشی را به تعویق نیندازید.

فرض کنید نمایشگر را با موفقیت تعویض کرده‌اید. آن را از طریق یک کابل فلت به مادربرد متصل کرده‌اید و می‌خواهید دستگاه را دوباره وصل کنید. با این حال، اغلب در این نقطه است که کابل آسیب می‌بیند؛ زیرا هنگام ذخیره آن مکان اشتباهی را انتخاب می‌کنید و کابل می‌شکند یا در صورت بسته شدن دستگاه آسیب می‌بیند.

بنابراین اگر تجربه کافی در انجام چنین تعمیری ندارید، پارتاک سرویس توصیه می‌کند ابتدا از دستگاه باز شده عکس بگیرید تا بعد از تعویض، راهنمای ساده‌ای در مورد نحوه نگهداری مجدد کابل داشته باشید.

تعمیر فلت گوشی

کابل فلت ممکن است به دلیل فشار بیش از حد روی گوشی موبایل آسیب جدی ببیند

پیشنهاد خرید

قلم سامسونگ Pen Samsung S23 Ultra

۰ تومان۳,۲۸۰,۰۰۰ تومانلینک خرید

تعمیر فلت گوشی

در صورت خرابی فلت گوشی، باید هر چه سریع‌تر دست به تعمیر آن بزنید. تعمیر فلت موبایل نیازمند پشت سر گذاشتن مراحل مختلفی است که در ادامه آن‌ها را برای شما شرح خواهیم داد.

مرحله 1: تعمیر کابل فلت شکسته برای تجهیزات الکترونیکی

ابزار و لوازم مورد نیاز: خمیر لحیم کاری، قیچی، لحیم کاری، فتیله لحیم کاری، نوار پوششی، تیغه تک لبه، پیچ درایور با تیغه تخت

مرحله 2

در این مرحله از تعمیر فلت گوشی با قیچی قسمت پاره شده را به طور کامل از دو لبه مستقیم ببرید. اگر برش، طول بیش از حد را از بین می‌برد و شرایط را برای شما بسیار دشوار می‌کند، به همان اندازه صاف برش دهید یا پاره کنید.

مرحله 3

با تیغه یک لبه، قسمت بالایی کابل را جدا کنید و مس خالی را در معرض دید قرار دهید. مراقب باشید مس را جدا نکنید؛ زیرا ممکن است پاره شود، دقت کنید که این روندی کند است. سپس نیمه دوم کابل را به سمت پشت برگردانید و آن را جدا کنید تا مس خالی ظاهر شود. حدود 1/8 تا 3/16 اینچ تمام چیزی است که برای هر نیمه لازم است.

مرحله 4

در این مرحله از تعمیر فلت گوشی با دو طرف مسی به سمت بالا، یک لایه نازک از خمیر لحیم کاری را روی تمام مس‌های در معرض پخش کنید. نگران قرار دادن آن در قسمت‌های دیگر کابل نباشید. با استفاده از لحیم‌کاری خمیر را گرم کنید تا به قسمت مسی کابل بچسبد.

این کار را برای هر دو طرف انجام دهید. خمیر باقیمانده باید در این مرحله با یک حلال یا پاک‌کننده پاک شود. با لحیم‌کاری، یک فتیله روی مس لحیم شده قرار دهید و سطح لحیم اضافی را جدا کنید، پس از اتمام باید فقط یک لایه نازک داشته باشد.

مرحله 5

در این مرحله از تعمیر فلت گوشی با استفاده از نوار ماسک، ابتدا قسمت بالای فویل در معرض دید را محکم بچسبانید. آن‌ها سمت مسی را تا نیمه از لبه به سمت پایین به سمت نوار قرار می‌دهند تا جایی که ممکن است به اندازه 1/8 اینچ با هم همپوشانی داشته باشند. نوار ماسک را نیز بمالید.

برای نگه داشتن آن، مقدار کمی خمیر لحیم کاری را در محل اتصال دو قطعه بمالید. فویل بالایی را گرم کنید تا مقداری از خمیر لحیم کاری زیر دو لایه کشیده شود.

سپس در ادامه تعمیر فلت گوشی با استفاده از یک پیچ گوشتی یا تیغه صاف، لایه بالایی را پایین نگه دارید و در حالی که هویه لحیم کاری را بیرون می‌کشید، تیغه را در جای خود قرار ‌دهید تا لحیم 30 ثانیه خنک شود. اتصالات را بررسی کنید؛ اگر خوب است خمیر لحیم باقیمانده را پاک کنید.

اگر محل اتصال خوب به نظر نمی‌رسد دوباره گرم کنید و دو لایه را از هم جدا کنید و در صورت لزوم عمل را تکرار کنید. اگر مقدار لحیم کاری زیاد است، از فتیله لحیم استفاده کنید و اگر به اندازه کافی نیست، خمیر لحیم کاری بیشتری بمالید و محل اتصال را مانند قبل گرم کنید.

تعمیر فلت گوشی

تعمیر فلت موبایل با مجموعه پارتاک سرویس

 

نتیجه‌گیری

تعمیر فلت گوشی از جمله تخصص‌های پارتاک سرویس است. این قطعه نقش مهمی در تلفن‌های همراه ایفا می‌کند؛ بنابراین در صورت خرابی باید در اسرع وقت تعمیر شود. این قطعه برای اتصال مادربرد به صفحه نمایشگر ال سی دی استفاده می‌شود.

پست های مشابه
بهترین تعمیرات موبایل در تهران

بهترین تعمیرات موبایل در تهران

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

ال سی دی موبایل برند GX

ال سی دی موبایل برند GX

نظرات
0 0 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تضمین قیمت
تضمین قیمت
بیشتر انتظار داشته باش! کمتر پرداخت کن.ما پر از سورپرایز هستیم.
پرداخت درب منزل
پرداخت درب منزل
پرداخت امن خرید با حس امن خونه! ما همه قطعات لوازم دیجیتالت رو تامین میکنیم.
تحویل فوری
تحویل فوری
فقط کافیه چند لحظه چشم هاتو ببندی ! ما با یه چشم به هم زدن میرسیم.
تضمین کیفیت
تضمین کیفیت
کیفیت یعنی محصول بر نگردد، مشتری برگردد.کیفیت، مسئولیت ماست.