Search
Generic filters

تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9 همه چیز درباره آن

نعمتی
تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9  همه چیز درباره آن

در این مقاله قصد داریم تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9 را مورد بررسی قرار دهیم و درمورد سؤالات و مشکلاتی که ممکن است در اسکرین تاچ این گوشی پیش بیاید صحبت کنیم. صدالبته که پاسخ و راه‌های مختلفی را نیز ارائه خواهیم داد. به‌طورکلی گوشی‌های سامسونگ طرف‌داران بسیار زیادی دارند، مخصوصاً در ایران. یکی از مزیت‌های اصلی گوشی‌های سامسونگ صفحه و اسکرین آن بوده است که ما در این مقاله بر روی تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9 تمرکز می‌کنیم.

تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9

گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ

پیشنهاد خرید
lcd 3

تاچ و ال سی دی اپل Touch-Lcd Apple iPhone 12

۰ تومان۴,۳۷۳,۰۰۰ تومانلینک خرید

مقدمه‌ای بر گوشی‌های نوت سامسونگ

گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ همیشه در این برند بیشتر موردتوجه بوده‌اند. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، باتری بیشتر، مشخصات بیشتر، قدرت بیشتر، ویژگی‌های بیشتر. تمام اینها باعث این محبوبیت شده. به‌طورکلی همیشه اگر چیز بیشتری می‌خواهید، Note سامسونگ بهترین گوشی است. این گوشی هوشمند برای کاربران قدرتمندی که به هیچ‌چیز کمتری رضایت نمی‌دهند، طراحی و ساخته شده است.

گوشی نوت 9 جدید بیشتر از هر گوشی نوت دیگر ویژگی‌های بیشتری را به شما می‌دهد. بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش، سریع‌ترین پردازنده، بزرگ‌ترین باتری، بزرگ‌ترین فضای ذخیره‌سازی و درکل بیشترین ویژگی‌ها را در خود دارد. البته همچنین تقریباً بیشترین هزینه را هم نسبت به خصوصیاتش دارد – Note 9 از 3 میلیون و سیصد هزار تومان شروع می‌شود و تا 9 میلیون نیز افزایش می‌یابد.

این مورد به‌راحتی یکی گران‌ترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ است که تاکنون در سراسر جهان فروخته شده است و جزو گران‌ترین تلفن اندرویدی موجود در بازار در حال حاضر است. البته طبیعی است که برای به‌دست‌آوردن بیشتر، باید هزینه بیشتری هم بپردازید.

چیزی که نوت 9 ارائه نمی‌دهد کمی عجیب است. برخلاف گوشی‌های نوت سال‌های قبل، هیچ فناوری یا ایده طراحی جدیدی را ارائه نمی‌کند. البته به بررسی تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9 هم خواهیم پرداخت. اما اگر تمام جنبه‌های آن را مورد بررسی قرار دهیم بهتر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید.

من فکر نمی‌کنم این کمبود چیزهای جدید لزوماً چیز بدی باشد. به‌طورکلی سامسونگ نوت 9 یکی از بهترین گوشی‌هایی است که سامسونگ تا کنون ساخته است. این محصول مسلماً یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی است که می‌توانید در حال حاضر بخرید. اما شاید برای همه مناسب نباشد و همه آن را نپسندند.

تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9

ال‌سی‌دی نوت 9 سامسونگ

پیشنهاد خرید
Touch note 8

تاچ و ال‌ سی‌ دی سامسونگ Touch-LCD Samsung Note 8

۰ تومان۷,۵۵۰,۰۰۰ تومانلینک خرید

ال‌سی‌دی دی گلکسی نوت 9

اندازه تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9 به‌طورکلی از جمله بزرگ‌ترین‌ها در مدل‌های مختلف گوشی‌های نوت سامسونگ هستند. پنل 6.4 اینچی آن بزرگ‌تر از هر صفحه‌نمایشی در گوشی‌های سامسونگ در قبل از آن است. این مورد تنها کمی بزرگ‌تر از پنل 6.3 اینچی نوت 8 است.

اما سامسونگ توانست حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش را حتی کوچک‌تر از قبل کند؛ بنابراین نوت 9 علی‌رغم نمایشگر بزرگ‌تر، به طور چشمگیری از گوشی نوت سال گذشته سامسونگ بزرگ‌تر نیست. همچنین بریدگی یا بریدگی در بالای صفحه نمایشگر قبلی را ندارد که مطمئناً برخی از افراد را خوشحال می‌کند.

تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9 دقیقاً همان چیزی است که ما از سامسونگ انتظار داریم: این صفحه‌نمایش OLED روشن، رنگارنگ و با تراکم پیکسلی متراکم همراه با رنگ مشکی و زوایای دید عالی است. این مورد به‌راحتی جزو بهترین صفحه‌نمایش‌های موجود در تلفن‌های هوشمند در حال حاضر است و برای کاربران آن چه در داخل و چه در خارج از کشور بسیار زیبا است.

تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9

قلم نوری گلکسی نوت 9

پیشنهاد خرید
mate 30 pro

Huawei Mate30 Pro

۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تومانلینک خرید

 رابطه قلم نوری با ال‌سی‌دی نوت 9

درمورد رابطه قلم نوری مخصوص گوشی‌های گلکسی نوت با تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9 می‌توان این‌طور گفت که نوت 9 با قلم S Pen خود کمی خود را از خط S9 جدا می‌کند. مانند هر گوشی نوت قبل از خود، می‌توانید از قلم نوت 9 برای یادداشت کردن یادداشت‌های خود، doodle یا پیمایش در رابط گوشی استفاده کنید.

ویژگی جدید این گوشی امکان استفاده از دکمه روی آن به‌عنوان کنترل از راه دور برای گرفتن عکس، پرش از آهنگ در پخش‌کننده موسیقی یا حتی پیشبرد یک اسلاید مثلاً در یک ارائه کلاسی است. از نظر کارشناسی این مورد شیک است. اما به‌عنوان کسی که واقعاً هیچ‌وقت از S Pen استفاده زیادی نکرده است، چیزی نیست که خیلی مفید باشد. قلم مخصوص یا همان pen  گوشی سامسونگ مورد مهمی در تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9 است که بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نوت 9 همچنین بهبودهایی را در ویژگی DeX سامسونگ به ارمغان آورده است که به شما امکان می‌دهد گوشی را به مانیتور کامپیوتر متصل کنید و از آن مانند یک کامپیوتر رومیزی استفاده کنید. به‌جای نیاز به یک داک مخصوص، می‌توانید DeX را با یک آداپتور ساده USB-C به HDMI روی Note 9 بارگذاری کنید.

باید گفت که راه‌اندازی و اجرای آن را نسبت به S9 کمی آسان‌تر می‌کند. تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9 می‌تواند به‌عنوان صفحه‌نمایش بزرگ‌تری استفاده شود، یا می‌توانید با قلم S Pen آن را doodle کنید و نقاشی‌هایتان را روی صفحه‌نمایش بزرگ‌تری تست کنید.

تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9

صفحه‌نمایش گلکسی نوت 9

بررسی دقیق صفحه‌نمایش نوت 9

در این قسمت به بررسی بسیار دقیق‌تر تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9 می‌پردازیم. گلکسی نوت 9 از دقت رنگ بالایی برخوردار است. پنل OLED Note 9 ظاهراً در همه چیز یک‌سروگردن بهتر است. سامسونگ برای سال‌ها پیشرو در تولید صفحه‌نمایش‌های OLED بوده که آن‌ها را در Super AMOLED به بازار عرضه می‌کند.

در روزهای اولیه، مشکلات آشکاری در مورد فناوری OLED وجود داشت، از جمله رنگ‌ها، روشنایی کم و کیفیت ناهموار پنل گوشی در آن. چند سال پیش همه چیز تغییر کرد و اکنون OLED تقریباً در همه چیز بهتر از IPS LCD است. سامسونگ همچنان پیشروترین تولیدکننده OLED برای موبایل است و صفحه‌نمایش‌های آن بهترین هستند. پس تا اینجای کار متوجه شدیم که تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9 از نوع OLED است.

صفحه‌نمایش 6.4 اینچی OLED نوت 9 بهترین کالیبراسیون رنگ را در بین نمایشگرهای موجود در بازار دارد. نوت 9 در واقع چندین حالت نمایش دارد که هرکدام به یک طیف رنگی خاص گره‌خورده است. برای مثال می‌توان به حالت پایه sRGB و حالت AMOLED Photo Adobe RGB اشاره کرد.

DisplayMate دقت رنگ را با استفاده از سیستم Just Noticeable Color Difference (JNCD) اندازه‌گیری می‌کند. هر چیزی که کمتر از ضریب خطای “3” باشد، در بیشتر موقعیت‌ها از نظر بصری قابل تشخیص نیست. هنگامی که دورنگ با هم لمس می‌شوند، برای اطمینان از کیفیت، درجه‌بندی “1” یا کمتر ضروری است. نوت 9 امتیاز JNCD 0.5 را کسب کرد، بنابراین به طور مؤثری در این زمینه عالی است.

چگونه مشکلات Sensitivity تاچ گلکسی نوت 9 را برطرف کنیم

یکی دیگر از مشکلات ناامیدکننده‌ای که ممکن است با آن مواجه شوید مربوط به صفحه‌نمایش لمسی است. برخی از کاربران گزارش می‌دهند که تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9 ضربه‌ها یا تاچ‌هایی را در مناطق خاصی حس نمی‌کند یا مشکلات حساسیتی دارند. گزارش‌های مشابهی را در Reddit با گلکسی‌اس 9 و اکنون نوت 9 در انجمن رسمی سامسونگ شاهد هستیم.

برای حل آن ابتدا به Settings > Advanced Features > بروید و کمی پایین بروید و Touch sensitivity را انتخاب کنید. این کار باعث افزایش حساسیت صفحه‌نمایش و ممکن است موجب رفع مشکل شما می‌شود. این امر به‌ویژه اگر از لیبل محافظ صفحه استفاده می‌کنید، صادق است. اگر مشکلات دیگری در صفحه‌نمایش لمسی خود دارید یا صفحه‌نمایش گوشی‌تان معیوب است، برای استفاده از گارانتی با سامسونگ تماس بگیرید.

تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9

نمایشگر OLED

نمایشگرهای OLED چیست

همان‌طور که گفتیم تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9 از نوع OLED است. این مخفف عبارت Natural Light-Emitting Diode است، نوعی از LED که در آن نور توسط مولکول‌های آلی ساخته می‌شود که باعث می‌شود LEDها روشن‌تر بدرخشند. از این ال‌ای‌دی های ارگانیک جهت طراحی و ارائه مناسب‌ترین پنل‌های نمایشگر در دنیا بهره برده‌اند. برای اطلاعات بیشتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

از OLEDها می‌توان برای ساخت نمایشگرهای تابشی استفاده کرد که به این معنی است که هر پیکسل را می‌توان کنترل کرد و نور خود را ساطع کرد. در نتیجه نمایشگرهای OLED کیفیت تصویر بسیار خوبی دارند. رنگ‌های روشن‌تر، حرکت سریع‌تر و مهم‌تر از همه کنتراست بسیار بالایی دارند. طراحی ساده OLEDها همچنین ایجاد نمایشگرهای انعطاف‌پذیری را آسان می‌کند.

مقایسه با نوت 8

در مقایسه با نمایشگر گلکسی نوت 8، صفحه‌نمایش نوت 9، 27 درصد روشنایی بیشتر و 32 درصد کنتراست بیشتر تولید می‌کند. نوت 9 تا 710 نیت روشنایی ارائه می‌دهد. دقت رنگ صفحه‌نمایش نوت 9 بهتر از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، نوت‌بوک‌ها، مانیتورهای رایانه شخصی و تلویزیون‌های UHD موجود است. همچنین 100 درصد طیف رنگی DCI-P3 را پشتیبانی می‌کند.

پس تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9 و به‌طورکلی صفحه‌نمایش آن فوق‌العاده است. حالت سینمایی دیجیتال که معمولاً در تلویزیون‌های UHD که از وضوح 4K پشتیبانی می‌کنند یافت می‌شود، در Note 9 نیز موجود است. فیلتر نور آبی آن می‌تواند به طور مؤثری نور آبی ساطع شده از صفحه‌نمایش را کاهش دهد.

تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9

تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9

جمع‌بندی و کلام آخر

در این مقاله به تحلیل و بررسی تاچ و ال‌سی‌دی Galaxy note 9 پرداختیم و همچنین برای حل مشکل ضعیف شدن حساسیت تاچ این گوشی، راهکارهای تخصصی و کاربردی برای شما را ارائه دادیم. همچنین قبل از آن در مقدمه‌ای بر گوشی گلکسی نوت 9 به مزیت‌ها و خصوصیاتی که این گوشی به مخاطبان ارائه می‌دهد، پرداختیم. امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید واقع شده باشد.

پست های مشابه
بهترین تعمیرات موبایل در تهران

بهترین تعمیرات موبایل در تهران

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

مشکل بک لایت در تعمیرات موبایل

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

بزرگترین وارد کننده قطعات موبایل در ایران

ال سی دی موبایل برند GX

ال سی دی موبایل برند GX

نظرات
0 0 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تضمین قیمت
تضمین قیمت
بیشتر انتظار داشته باش! کمتر پرداخت کن.ما پر از سورپرایز هستیم.
پرداخت درب منزل
پرداخت درب منزل
پرداخت امن خرید با حس امن خونه! ما همه قطعات لوازم دیجیتالت رو تامین میکنیم.
تحویل فوری
تحویل فوری
فقط کافیه چند لحظه چشم هاتو ببندی ! ما با یه چشم به هم زدن میرسیم.
تضمین کیفیت
تضمین کیفیت
کیفیت یعنی محصول بر نگردد، مشتری برگردد.کیفیت، مسئولیت ماست.